El gegant de la cosmètica Puig va tancar l'exercici 2024 amb un benefici net reportat de 531 milions d'euros, un 14,1% més, malgrat l'impacte de les partides extraordinàries relacionades amb la sortida a borsa, segons ha informat en un comunicat remès a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV) aquest dijous.
L'empresa catalana va registrar un benefici net ajustat, que exclou les partides extraordinàries relacionades amb la sortida a borsa, els costos d'adquisició i l'impacte de reavaluació de les obligacions futures, de 551 milions d'euros, un 15,5% més. Les vendes de l'empresa, per la seva part, van assolir els 4.790 milions d'euros, un 11,3% més en termes reportats i "per sobre del creixement del mercat de bellesa prèmium, mentre que l'ebitda ajustat va assolir els 969 milions, un 12,3% més.
La companyia ha assenyalat que la seva quota de mercat a escala mundial en fragàncies selectives va pujar el 2024 fins a l'11,5% i que les seves marques ocupen 3 dels 10 primers llocs del rànquing mundial. El deute net de l'empresa es va reduir en 442 milions d'euros, fins als 1.068 milions, el que situa la ràtio d'endeutament neta sobre ebitda ajustat en 1,1 vegades a tancament de l'any.
Així mateix, els passius per combinacions de negocis s'han reduït des de 2.385 milions el desembre de 2023 fins als 1.088 milions el 2024, i el venciment de la resta de passius s'ha redistribuït durant cinc anys, la qual cosa dona "flexibilitat per finançar el creixement futur". El flux de caixa lliure operatiu va augmentar fins als 634 milions per la millora del capital circulant i la reducció "notable" de l'inventari, mentre que el flux de caixa operacional va ser de 549 milions.
110è aniversari de la companyia
Marc Puig, president executiu de Puig, ha assenyalat després de la presentació dels resultats que "el 2024 va ser un any de transformació per a Puig, en el qual vam celebrar el nostre 110è aniversari com a empresa familiar i ens vam convertir en una empresa cotitzada. Hem complert els compromisos establerts en la sortida a borsa, amb uns ingressos nets de 4.790 milions d'euros que superen els resultats del mercat de bellesa prèmium, i aconseguint una forta rendibilitat gràcies a la contínua elevació de les nostres marques".
Així mateix, el directiu ha agregat que "estem molt satisfets que Good Girl de Carolina Herrera hagi assolit el primer lloc entre les línies de fragàncies femenines al món i la tercera posició de Le Male de Jean Paul Gaultier entre les línies de fragàncies masculines en l'àmbit mundial, unint-se en aquesta classificació a One Million de Rabanne, que ocupa la quarta posició entre les línies de fragàncies masculines al món".

Fragàncies i moda copa el 73% de les vendes de Puig
Per segments, fragàncies i moda, la divisió més gran del negoci, va generar unes vendes netes de 3.538 milions d'euros a l'exercici 2024, el 73% de les vendes netes de Puig. Això suposa un augment del 13,6% en termes reportats i a perímetre constant respecte a 2023.
Maquillatge, per la seva part, va registrar al llarg de l'any passat unes vendes netes de 763 milions d'euros, representant el 16% de les vendes netes de Puig. Aquest segment de negoci va descendir un 1,3% en termes reportats i a perímetre constant respecte a 2023.
El segment de cura de la pell va generar vendes netes per valor de 516 milions d'euros el 2024, la qual cosa representa l'11% de les vendes netes de Puig. Això va suposar una alça del +19,8% en termes reportats i del +7,4% a perímetre constant davant 2023. En particular, les marques de dermocosmètica van continuar registrant bons resultats i Uriage va registrar un creixement de dos dígits. Aquest segment de negoci es va beneficiar també de la incorporació de Dr. Barbara Sturm, que reforça l'oferta prèmium de cura de la pell de Puig.
Per mercats, Europa, el Pròxim Orient i l'Àfrica (EMEA) van assolir en l'exercici unes vendes netes de 2.620 milions d'euros, el 55% de les vendes netes de Puig, amb una alça del 12,8% en termes reportats i del +11,6% a perímetre constant en comparació amb 2023, "gràcies als bons resultats registrats en tots els segments de negoci", han destacat des del grup perfumer.
Amèriques va obtenir unes vendes netes de 1.715 milions d'euros, cosa que suposa un augment de l'11,1% en termes reportats i del 9,5% a perímetre constant en comparació amb el mateix període el 2023. La regió va representar el 36% de les vendes netes de Puig en el període. "Aquesta regió es va beneficiar d'un impacte positiu a causa de l'ajustament per hiperinflació del pes argentí, que va proporcionar una comparació favorable davant el 2023, on aquest impacte va ser negatiu", han matisat des de la companyia. Finalment, Àsia-Pacífic va registrar vendes netes de 455 milions d'euros el 2024. La regió més petita de Puig en termes de contribució als ingressos va representar el 10% de les vendes netes el 2024 i les vendes van augmentar el +3,7% en un any marcat per un entorn difícil de mercat.
Previsions per a 2025 i repartiment de dividend
Per a 2025, la multinacional espera un creixement dels ingressos d'entre el 6% i el 8% per la moderació del mercat, i preveu que la millora de l'ebitda estigui en línia amb la de 2024, fins i tot assumint una implementació d'aranzels als Estats Units. L'empresa també manté la seva intenció d'un repartiment de dividends del voltant d'un 40% sobre el benefici net reportat, i ha explicat que el primer dividend després de la sortida a borsa, que serà de 212 milions d'euros, es pagarà el 2025 amb càrrec a l'exercici 2024.