La marca de perfums Puig ha inaugurat aquest dimecres, en un acte presidit pels reis d'Espanya, Felip VI i la Letizia la Torre Puig T-2, ampliació de la seva seu corporativa de Barcelona. Els reis han visitat els espais on treballen prop de 500 empleats del hub d'operacions de la companyia, entre qui es troben un centre d'innovació. Destaquen també la formulació de fragàncies, la cura de la pell i maquillatge, el consumer i product testing i el FabLab, un espai de creació on tenen cabuda els nous dissenys.
El president de la Generalitat, Pere Aragonès, el ministre d'Indústria i Turisme, Jordi Hereu, han assistit també a la inauguració, així com l'alcaldessa de L'Hospitalet de Llobregat, Núria Marín, i el primer secretari del PSC, Salvador Illa.
El president executiu de la firma, Marc Puig, ha assegurat que l'espai respon a l'aposta per Barcelona, "per l'ambició i el creixement, per la sostenibilitat amb la certificació de LLEGIU Gold per a l'edifici i per la cura de les persones que treballen a Puig". "Amb el nou edifici de Torre Puig-T2 ampliem la nostra seu corporativa a Barcelona quan es compleixen 10 anys de la inauguració de la primera Torre Puig, T1. Qui anava a pensar el 2014 que en tan poc temps anàvem a necessitar una segona torre?", ha afegit.
L'estudi d'arquitectura GCA Architects ha dissenyat aquesta nova seu de 21.000 metres quadrats i 20 plantes, superfície vidrada i volum dinàmic amb quatre cubs superposats. Té a més 6 ascensors intel·ligents i tres plantes d'aparcament amb estacions de càrrega per a vehicles elèctrics. Les terrasses ofereixen vistes panoràmiques de Barcelona.
Menys despesa energètica
El disseny de la torre s'ha fet amb l'objectiu de reduir la despesa energètica durant el seu ús, així com l'impacte ambiental durant la seva construcció, segons informa la mateixa empresa. Els sistemes de producció d'energia solar i fotovoltaica, expliquen des de la firma, compensen el 25% de l'empremta de carboni de l'edifici. L'etiqueta d'eficiència energètica A i la certificació LLEGIU Gold amb una puntuació 71/100 que acredita el reduït impacte ambiental de l'emplaçament són alguns dels avals d'aquest esforç.
El hub d'operacions de Puig serà en aquesta segona torre i en ell es troben els laboratoris d'investigació i desenvolupament per a fragàncies, maquillatge i cura de la pell, així com els equips de packaging, compres, qualitat i cadena de subministrament. Innovació aplicada, prototipatge i test de compatibilitat, així com tecnologia experiencial aplicada al món olfactiu i un espai per a panelistes també s'ubicaran en aquesta torre. Els equips de recursos humans i controlling, estratègia industrial i sostenibilitat completen un edifici que també obre espai a l'art.
Espais polivalents, zones obertes informals, espais bombolla de mida individual o una biblioteca silenciosa s'han construït amb l'objectiu de prioritzar "el benestar dels empleats", segons l'empresa.
Ho fa amb una segona escultura de Joan Miró realitzada per a l'empresa. Es tracta d'una obra creada el 1970 a partir d'una pastilla de sabó, amb 2,50 metres d'altura, que la Fundació Joan Miró va cedir el 2017 a la companyia de perfums.
Fundada el 1914, Puig, una de les empreses catalanes més importants, va facturar 3.620 milions l'any passat i ven a més de 150 països, així com té oficines en 32 d'ells. Entre els perfums de la firma es troben Rabanne, Carolina Herrera, Charlotte Tibury, Jean Paul Gaultier o Nina Ricci.