PepsiCo, una de les empreses d'aliments i refrescos més importants de tot el món, ha declarat uns guanys de 8.910 milions de dòlars, la qual cosa suposa un increment del 17% respecte al curs passat. En aquesta ocasió, l'empresa propietària de marques com Pepsi ha elevat els beneficis gràcies a la pujada de preus dels aliments de les begudes. Tot això en un marc en el qual l'empresa declara haver reduït les seves vendes un 2% respecte al tancament de 2021.

La multinacional amb seu a Purchase s'ha vist aixecada per la conjuntura econòmica de 2022, la qual persisteix al present exercici. Davant de l'alça dels preus dels aliments i dels refrescos, Pepsico ha vist com els marges de guanys es dilataven el 2022, una cosa que s'ha reflectit en els resultats anuals que la firma ha presentat aquest mateix dijous. En ells, l'empresa nord-americana declara haver elevat la facturació en un 8% fins als prop de 83.400 milions de dòlars.

L'últim trimestre, positiu, però amb dubtes

Escurçant els temps, entre octubre i desembre de 2022, els guanys de la companyia propietària de Pepsi van caure un 60% interanual, i es van situar en 518 milions de dòlars, mentre que els ingressos van incrementar un 10%, fins als gairebé 28.000 milions de dòlars. Aquest moment coincideix amb la rebaixa de la inflació a diversos territoris en els quals l'empresa opera. Malgrat això, i fins i tot rebaixant els seus guanys en el tram final del curs, PepsiCo ha aconseguit aconseguir més de 518 milions d'euros, contribuint als guanys anuals.

Bé és cert que aquest tipus de companyies han hagut de fer front als elevats costos de les matèries primeres. Al cap i a la fi, la inflació és un problema comú que esquitxa totes les empreses per igual. Malgrat això, PepsiCo ha sabut plasmar l'alça dels preus en el valor final dels productes, aconseguint així uns guanys un 17% superiors a les que va declarar a finals de 2021.

PepsiCo registra els pitjors resultats a Europa

Tant en l'acumulat de 2022 com en l'últim trimestre de l'any va destacar l'augment dels beneficis pràcticament en tots els seus segments a Amèrica del Nord: Fregit-Lay a Amèrica del Nord, que inclou els "snacks" de patates fregides, Quaker Foods i PepsiCo Beverages, així com en el negoci a Llatinoamèrica.

Els guanys aconseguits per la multinacional en aquestes àrees han compensat les pèrdues a Àsia, Austràlia, Nova Zelanda i la Xina. De la mateixa manera, l'empresa de begudes i aliments no ha aconseguit guanyar a diverses regions de l'Àfrica, com en l'Orient Mitjà. En la mateixa línia, Europa no ha estat rendible per a l'empresa americana. I és que, PepsiCo va patir al Vell Continent unes pèrdues de 1.380 milions de dòlars. L'empresa declara que gran part de la caiguda dels ingressos prové de l'última part de l'exercici.

Malgrat això, en termes generals han estat uns resultats positius per a la firma. El Ramón Laguarta, màxim mandatari de la multinacional, destaca la fortalesa comercial de l'empresa i ha mostrat la seva satisfacció pels resultats. Alhora, l'executiu ha destacat que "els resultats demostren que les inversions que hem fet en el nostre personal, la nostra cartera, la nostra cadena de valor i els nostres sistemes de comercialització estan funcionant".

PepsiCo creix un 3% en Wall Street

Arran de la satisfacció que mostren des de PepsiCo, l'empresa espera elevar la seva facturació un 6% el 2023, i augmentar els beneficio per acció fins a un 8%. Quant als resultats actuals, aquests van ser millors de l'esperat pel consens de mercat.

Els guanys de gairebé 9.000 milions de dòlars i la traça comercial, sobretot als Estats Units, ha fet que l'acció de PepsiCo camini amb una alça del 3% a l'inici de la sessió de Wall Street. Malgrat que el de la multinacional nord-americana és un mercat atapeït i amb una forta competència, la firma propietària de Pepsi ha aconseguit créixer en termes generals el 2022, una cosa que, en aquest moment, s'ha plasmat en la seva cotització al mercat de valors.

La tendència de l'acció és alcista i, fins ara, tot apunta que PepsiCo registrarà noves alces al mercat de valors. Cal veure si aquestes són prou elevades per a revertir la tendència baixista que manté des de principis d'any (-1,80%).