El fabricant de vehicles elèctrics QEV ha presentat preconcurs de creditors i un expedient de regulació d'ocupació (ERO) per a 26 dels seus 80 empleats, i això suposa un terç de la seva plantilla. Segons ha avançat aquest divendres el diari El Economista, el Ministeri d'Indústria ha iniciat un procediment per inconsistències en la documentació aportada per QEV en el marc dels 22 milions d'euros que va rebre del primer PERTE del vehicle elèctric.

QEV va tenir un paper important en els inicis de la reindustrialització de la planta de la Zona Franca de Barcelona, ja que EV Motors va adquirir els actius de Nissan situats en l'antiga planta de la Zona Franca en aliança amb QEV Technologies, però finalment aquesta segona empresa es va desvincular del projecte. EV Motors assegurava en la documentació de la seva recent sortida a borsa que està previst que QEV "deixi de ser soci no més tard de febrer de 2025, quan quedin alliberades les seves garanties de subarrendament en virtut del contracte amb Goodman", per la qual cosa la propietat de la fàbrica seria 100% d'EV Motors.

QEV fabrica vehicles elèctrics amb la marca Zeroid, però aquest procediment obert pel Ministeri i la interrupció de la seva ampliació de capital han portat a posar en suspens la fabricació.