El gegant xinès Chery Automobile està a punt d'aterrar a Barcelona, on s'espera que creï 1.000 llocs de treball per a la fabricació dels seus vehicles elèctrics, tal com ha informat ON ECONOMIA. Es tracta d'una empresa xinesa de propietat estatal amb seu a la ciutat de Wuhu, enfocada en les noves tecnologies i la innovació. Fundada el 1997, Chery serà la primera empresa xinesa a fabricar cotxes en l'Estat espanyol i a Catalunya.
El seu nom, encara que ja s'estudiava des que es va fer amb les antigues instal·lacions de la japonesa Nissan a la Zona Franca de Barcelona, ha saltat a l'actualitat després de conèixer-se que les negociacions per al seu desembarcament a Espanya i perquè acabi acoblant vehicles elèctrics de la seva marca Omoda a la capital catalana encaren els últims serrells.
La firma asiàtica seria molt a prop d'arribar a un acord amb EV Motors (Btech) -la companyia catalana encarregada de la reindustrialització de la planta de Zona Franca- per produir automòbils de la seva marca Omoda en aquesta zona industrial de Barcelona. De fet, una delegació d'EV Motors està de visita a Wuhu (Xina) per concretar el tancament de l'operació, segons ha informat EFE.
Chery compta amb una forta presència internacional
La multinacional xinesa, amb forta presència a Europa i diversos països de Llatinoamèrica, té més de 20 anys de desenvolupament i la seva xarxa de vendes i serveis cobreix més de 80 països i regions, a més d'haver venut els seus productes a 9,5 milions de consumidors a tot el món, d'acord amb la seva pàgina web.
Durant els últims dos dècades, Chery ha establert centres de I+D a la Xina, Alemanya, Estats Units i Brasil. Compte amb un equip d'investigació de més de 5.000 persones, quatre centres de desenvolupament i s'ha convertit en la primera empresa d'automòbils de passatgers a la Xina en exportar vehicles complets, peces CKD, motors, tecnologia de fabricació i equips per al mercat global.
El grup estatal xinès ha posat al mercat marques d'automòbils com Arrizo i Tiggo amb vendes globals acumulades de més de 10 milions d'unitats, segons la seva pàgina web. El 2018, el fabricant xinès va llançar oficialment la marca intel·ligent Chery Lion. L'últim sistema Chery Lion 2.0 s'ha aplicat en els models Tiggo 8, admetent funcions com a control per veu, reconeixement facial, navegació AR, servei d'Internet i llar intel·ligent.
S'expandirà per Europa a través d'Espanya, on té 45 concessionaris
Així mateix, Chery ha desenvolupat amb èxit la primera i segona generació de productes de conducció no tripulada i té previst assolir la conducció altament autònoma L4 el 2025. Han desenvolupat també les marques Omoda i Jaecoo, de les quals de la primera destaca el llançament del seu últim model, l'Omoda 5, i de la segona, la seva línia prèmium, de grans models tipus tot terreny urbà.
La marca ha triat Espanya com primer mercat d'Europa, des d'on vol iniciar la seva expansió a tot el continent, i així Omoda España és la filial espanyola del mateix nom, pertanyent a la societat Omoda Motors Spain.
Omoda no comercialitza els seus vehicles a través d'importadors privats, sinó que està desplegant a Espanya una xarxa pròpia de concessionaris oficials, que fins ara compta amb 45 localitzacions que preveu expandir fins a 80. El centre de distribució dels automòbils Omoda s'ubica en Autoterminal Barcelona i la seva central de recanvis està situada a la localitat d'Azuqueca de Henares (Guadalajara).