La companyia farmacèutica Reig Jofre ha registrat un augment del resultat operatiu (ebitda) del 10%, en el tercer trimestre de 2024, que s'ha xifrat en 28,9 milions d'euros, en bona part gràcies a l'increment del 7% en les vendes (253 milions d'euros), en el mateix període. Aquest creixement ve liderat per les divisions de Specialty Pharmacare, orientada a productes de prescripció mèdica, i Pharmaceutical Technologies, dedicada a la producció d'antibiòtics, injectables i liofilitzats, ha informat la companyia a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).
La farmacèutica també atribueix part de la millora de l'ebitda -amb un augment del 10% interanual i un marge de l'11,4% sobre vendes- a l'evolució del negoci de productes per a la cura personal (Consumer Healthcare), pel bon comportament de la seva marca Forté Pharma, i per un increment de la productivitat en les seves plantes industrials, "malgrat el context inflacionari", valora el grup.
Amb aquest balanç trimestral, el grup Reig Jofre preveu un tancament d'any "més contingut que en anys anteriors amb l'objectiu d'incrementar la rendibilitat a mitjà i llarg termini, basat en el creixement rendible de les seves principals àrees de negoci i l'expansió en mercats internacionals". Se sustenta en el resultat trimestral de juliol a setembre, que ha reflectit un resultat consolidat de 8 milions d'euros, incrementant un 2% respecte al tercer trimestre de 2023.
El 2023, Reig Jofre va registrar una xifra de negocis de 316 milions d'euros (amb un augment anual del 17%) i un ebitda de 35 milions d'euros, un 15% superior al de 2022.
Inversions constants
Reig Jofre continua "impulsant el seu creixement a través d'inversions industrials que sumen 13,6 milions d'euros en el tercer trimestre de 2024". Aquest capital es destina a l'ampliació de la capacitat i productivitat en les plantes de Toledo i Barcelona, així com a la integració vertical de biotecnologia, amb una inversió de 3,7 milions d'euros en el projecte Leanbio.
El deute financera neta se situa en 63 milions d'euros, disminueix 6 milions durant l'últim trimestre fruit de la millora del working capital utilitzat per finançar les operacions diàries, mantenint un ràtio d'endeutament/ebitda d'1,7 vegades, "estable en comparació amb el mateix període de l'any anterior", destaca la informació financera trimestral.
Presència internacional
El tercer trimestre de 2024, ha consolidat els mercats internacionals, que generen el 58% dels ingressos, amb un augment del 15% respecte al mateix període de l'any anterior. Espanya es manté constant en vendes i redueix el seu pes sobre les vendes totals degut principalment al focus en expansió internacional. Mentre que, el mercat Europeu, fora d'Espanya, guanya pes en les vendes totals (47%) i creixen un +17%.
Les vendes a la resta del món retrocedeixen (-3%) per un efecte temporal, concretament al Japó i l'Àfrica, assegura la companyia. Les vendes provinents del servei de Desenvolupament i fabricació per contracte (CDMO) han augmentat un 20% gràcies a l'estratègia de captar projectes que demanden tecnologia especialitzada i ofereixen més marges.