El Comitè assessor tècnic dels Índexs Ibex va aprovar en la seva última revisió ordinària la incorporació de la farmacèutica catalana Reig Jofre a l'índex de companyies de petita capitalització Ibex Small Cap el 24 de juny. La directora financera de l'empresa, Laura Martí, ha destacat que l'entrada de la firma a aquest índex "reforça" la seva posició al mercat i els permetrà augmentar la seva visibilitat als mercats i atreure nous inversors.

L'Ibex Small Cap està compost pels 30 valors de petita capitalització més rellevants que no estan inclosos ni en l'Ibex Medium Cap ni en l'Ibex-35: les companyies han de tenir un capital flotant superior al 15% i una rotació anualitzada sobre el capital flotant real superior al 15%.

Impacte de la facturació de la participada Syna

Reig Jofre va tancar el primer trimestre amb un resultat consolidat de 3,26 milions d'euros, davant els 3,82 milions del primer trimestre de l'any anterior, un 15% menys, afectat per un "impacte temporal" associat a la seva participada Syna Therapeutics. L'empresa va detallar que el resultat per posada en equivalència de l'aliança d'empreses de biofarmacèutics Syna Therapeutics, constituïda el 2018 al 50% per LeanBio i Reig Jofre, incorporava el 2023 l'ingrés pel desenvolupament d'un de biosimilar, que no es repeteix en el primer trimestre d'aquest any.

El creixement consolidat excloent aquest impacte es va situar en el 32%, segons els documents enviats per la firma a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV), mentre que el resultat operatiu (ebitda) va créixer un 11%, fins als 10,3 milions, amb augment de la rendibilitat principalment en el negoci de productes per a la cura i el benestar de les persones, que el grup fabrica i comercialitza amb la marca Forte Pharma.

Entre gener i març d'aquest any, la companyia va tancar el període amb uns ingressos de 86,4 milions d'euros, un 10% més que un any enrere. En la seva informació, Reig Jofre va concretar que "l'augment constant de la demanda d'antibiòtics fins a assolir els nivells precovid, l'expansió internacional, el sòlid avenç del negoci osteoarticular i el creixement de la marca Forté Pharma han propiciat el creixement en vendes a doble dígit". La divisió de Specialty Pharmacare, centrada en el producte mèdic de recepta, va aconseguir el creixement més gran en ingressos, un 26% més. La divisió de més pes en vendes, Pharmaceutical Technologies, dedicada a productes injectables i antibiòtics, va aconseguir un creixement del 6%, mentre que la divisió de productes de consum, Consumer Healthcare, va aportar el 24% de les vendes del grup.

Durant el primer trimestre d'aquest any, el creixement el va impulsar el mercat europeu (23%), seguit de l'asiàtic (7%). També es va veure positivament impactada pel continu augment de la demanda mundial d'antibiòtics, que encara no ha recuperat els nivells precovid. Fabricats a la planta de Reig Jofre a Toledo, aquests productes creixen un 16%.

Previsions per a aquest any

La farmacèutica ha anticipat que al llarg d'aquest any experimentarà un creixement de les vendes "més contingut que en anys anteriors amb l'objectiu d'incrementar la rendibilitat a mitjà i llarg termini". La companyia que dirigeix Ignasi Biosca ha apuntat que els principals riscos per al negoci són la inflació i la pujada de costos salarials a Espanya, el sistema de regulació del preu dels medicaments i l'alentiment del mercat en control de pes.