La multinacional farmacèutica Reig Jofre ha anunciat aquest dimarts l'obertura d'una nova filial a la República Txeca, mercat en el qual ja opera mitjançant acords de distribució. Raure's en aquest mercat de l'est d'Europa era un dels plans de creixement que preveu el pla estratègic de la companyia catalana, que cotitza al mercat continu de la borsa espanyola i té per accionista principal la família Reig Jofre, fundadora del grup.
L'empresa, especialitzada en productes farmacèutics, dermatològics i per a la cura personal, obre la filial per atendre la demanda dels productes indicats en el tractament de l'osteoartritis i el dolor osteoarticular i dermatològics que produeix i comercialitza des de la divisió d'especialitats farmacèutiques. Per a la seva consolidació i expansió en aquest mercat, el grup compta amb el suport del soci local Leram Pharma.
Txèquia, el novè mercat on Reig Jofre opera amb equips propis, és un mercat farmacèutic de prescripció en el segment musculoesquelètic, que va assolir els 175 milions d'euros, mentre que el de dermatologia va arribar als 77 milions d'euros, ambdós amb creixements de doble dígit, segons ha detallat Reig Jofre en un comunicat. Amb la incorporació dels seus productes innovadors, la companyia aspira a "impulsar encara més el creixement d'aquests sectors, aportant un valor diferenciat que millori la qualitat de vida dels pacients i reforci el seu lideratge en aquestes àrees terapèutiques." Les primeres vendes estan previstes per a aquest segon semestre de 2024.
Per a una segona fase de la implantació, Reig Jofre incorporarà gradualment la línia de productes de la unitat de productes per al benestar i cura personal (Consumer Healthcare), que inclou les gammes de control de pes, energia, estrès i la son, i bellesa. A futur, es contemplarà la incorporació de la resta de productes de la companyia, com són els injectables hospitalaris de la unitat de Pharmaceutical Technologies, després de completar els processos de registre pertinents al mercat txec. Des de la República Txeca, el grup també cobrirà la demanda d'Eslovàquia.
La companyia vol repetir el model d'expansió que ha seguit a Polònia, on va aterrar el 2021, pels bons resultats que li ha donat, ja que en només dos anys el mercat polonès ha aportat 13 milions d'euros a les vendes de 2023, que han assolit la xifra global de 316 milions.
Actualment, el 55% de la facturació internacional de Reig Jofre prové de la seva xarxa de vendes pròpia a Europa, que inclou Espanya, França, Portugal, Bèlgica, Suècia, Regne Unit, Polònia i, pròximament, la República Txeca. En el conjunt dels vuit països en els quals comercialitza directament, el grup va obtenir unes vendes de 188 milions d'euros el 2023. A més, la companyia compta amb una extensa xarxa de socis comercials a més de 70 països.
Reig Jofre va tancar el 2023 amb unes vendes de 316 milions d'euros i un resultat operatiu (ebitda) de 35 milions d'euros. Les unitats de Specialty Pharmacare (osteoarticular i dermatologia) i Consumer Healthcare van representar el 33% i 23%, respectivament.