Reig Jofre va obtenir un benefici net de 10,5 milions d’euros el 2024, un 11,7% més en comparació amb l’any anterior, segons ha informat la companyia a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV). La farmacèutica ha remarcat després de la presentació dels resultats que es tracta d’un “rècord històric” i que suposa una consolidació de la “solidesa financera” de l’empresa i un “reflex de l’èxit de l’estratègia d’optimització i expansió global”.

En aquest sentit, l’empresa va registrar un increment del 7,3% de la facturació, fins a 339 milions d’euros, i el 59% del volum total prové de fora de l’estat espanyol, quan un any abans era del 55%. D’altra banda, el resultat brut d’explotació (ebitda) de Reig Jofre va créixer un 8,6%, situant-se en 38 milions d’euros, i va elevar el marge sobre vendes a l’11,2%. Pel que fa al deute de l’empresa, es va situar en 56,8 milions d’euros i la ràtio d’apalancament va caure fins a 1,5 vegades, recuperant el nivell de 2018.

Reig Jofre per divisions

La companyia destaca les vendes de les divisions Pharmaceutical Technologies (+9%), fins a 151,3 milions d’euros, i que va concentrar el 45% del total, i del producte Specialty Pharmacare (dermatologia i osteaarticular) que es va incrementar a doble dígit (10%), amb 115,3 milions, i va suposar el 34% del global de la facturació del grup. 

A Costumer Healthcare els ingressos de la farmacèutica catalana van ser de 72,3 milions d’euros (un 0,1% més que l’any passat) i la marca pròpia del negoci Forté Pharma va incrementar un 14% les seves vendes. La línia de productes OTC, per la seva part, va créixer un 6%. Les vendes per serveis de desenvolupament i producció per contracte (CDMO) van créixer un 13%, impulsades per l’estratègia de captació de projectes en fases clíniques primerenques.

La farmacèutica a l'estranger

El negoci a l’Estat va representar el 41% (140,4 milions d’euros) de Reig Jofre, que manté les xifres de 2023. De fet, la multinacional ha explicat que les vendes a Espanya s'han mantingut, la qual cosa li ha permès reduir la seva "dependència del mercat nacional i reflectint el focus en l'expansió global". Pel que fa a les vendes a l'estranger va repuntar fins al 59% (fins als 198,5 milions d'euros), d’aquest percentatge, el 48% va ser a Europa (+16%), fins a 159,9 milions d’euros, i l’11% a la resta del món (+3%), amb 38,6 milions d'euros.

En l’apartat internacional, la farmacèutica catalana destaca l’expansió a l'Europa central, Àsia i Suècia, així com la inauguració d’una nova filial a la República Txeca. La farmacèutica especialitzada en productes farmacèutics, dermatològics i per a la cura personal va obrir la filial amb l'objectiu "d'atendre la demanda dels productes indicats en el tractament de l'osteoartritis i el dolor osteoarticular i dermatològics" que produeix i comercialitza des de la divisió d'especialitats farmacèutiques. Per a la seva consolidació i expansió en aquest mercat, el grup compta amb el suport del soci local Leram Pharma.

La multinacional justifica aquesta crescuda a “una combinació de venda directa mitjançant equips propis i acords estratègics amb socis comercials”.