La farmacèutica catalana Reig Jofre va guanyar 5,5 milions d'euros el primer semestre de l'any, un 2% menys que el mateix període de l'any anterior, i va registrar unes vendes de 173 milions d'euros, un 10% més. Segons ha comunicat aquest dimarts l'empresa a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV), l'ebitda va ser de 20,1 milions d'euros, cosa que suposa un increment del 13% interanual, mentre que el resultat d'explotació va créixer un 30% i va arribar als 7,7 milions d'euros.
La companyia ha explicat que aquests resultats són fruit de posar el focus en la rendibilitat de producte i en la contenció d'altres despeses d'explotació. El creixement de les vendes va venir impulsat principalment per l'augment de la demanda d'antibiòtics, l'avenç del negoci dermatològic, el creixement de la marca Forté Pharma i l'alça de l'activitat a la planta de Suècia, amb l'avenç de l'expansió internacional.
Presència internacional de Reig Jofre
El 56% dels ingressos del primer semestre de l'any es van registrar als mercats internacionals, on la companyia té presència tant amb equips propis com a través d'acords de distribució i llicència. La inversió el primer semestre va assolir els 13,6 milions d'euros, destinats a incrementar la productivitat i capacitat de les plantes de Toledo i Barcelona (8,9 milions d'euros), a l'activació de projectes d'R+D (1 milió d'euros) i als projectes d'integració vertical a biotecnologia (3,7 milions d'euros). El deute financer net es va situar en 69 milions d'euros, un 1,8 vegades l'ebitda, al mateix nivell que el primer semestre del 2023. El conseller delegat de Reig Jofre, Ignasi Biosca, ha assegurat que el creixement de l'empresa és "sòlid i constant" i que serà "sostingut" en el futur.
La divisió Pharmaceutical Technologies, centrada en producte d'ús hospitalari, va generar el 62% de les vendes fora d'Espanya, gràcies a la recuperació de la demanda d'antibiòtics a Europa i un augment de quota de mercat, i aquesta unitat va créixer un 9%, fins a 78,4 milions d'euros. La divisió Specialty Pharmacare, dedicada a producte de recepta mèdica, va aconseguir el creixement més gran en ingressos, un 19%, i va assolir els 57,7 milions d'euros. Dermatologia va augmentar un 34% i Osteoarticular, un 9%. La divisió Consumer Healthcare, amb la marca Forté Pharma, va aportar el 21% de les vendes del grup, amb 36,6 milions d'euros.
Forté Pharma, marca pròpia de major rendibilitat
La discontinuïtat de la distribució de marques de tercers al mercat francès es va compensar amb productes de marca pròpia (Forté Pharma) de major rendibilitat. Forté Pharma va créixer un 10% i va arribar als 29 milions d'euros. Espanya va concentrar un 44% de les vendes del grup, creixent un 6% en ingressos, mentre que la resta dels mercats europeus va representar el 45% i la resta de països l'11% de les vendes.
Reig Jofre investiga, desenvolupa, fabrica i comercialitza productes farmacèutics per a la salut sota tres àrees: Pharmaceutical Technologies, Specialty Pharmacare i Consumer Healthcare. Amb més de 1.300 treballadors en plantilla, Reig Jofre té quatre centres de desenvolupament i producció a Europa, equips propis a Espanya, França, Portugal, Bèlgica, Suècia, Regne Unit i Polònia i socis comercials a més de 70 països.