El consell d'administració de Nestlé ha nomenat Laurent Freixe, actual vicepresident executiu i conseller delegat per a Amèrica Llatina, nou conseller delegat de Nestlé a partir de l'1 de setembre, després que Mark Schneider hagi renunciat al càrrec després de vuit anys al capdavant de la multinacional suïssa. Així mateix, la junta de Nestlé també ha nomenat Freixe com a candidat al consell d'administració de la companyia en la junta general anual que se celebrarà el 2025.
Mark Schneider, conseller delegat de Nestlé durant els últims vuit anys "ha decidit renunciar a les seves funcions de CEO i membre del consell d'administració", segons ha confirmat aquest dijous la companyia.
Laurent Freixe es va incorporar a Nestlé a França el 1986 i, des d'aleshores, ha desenvolupat la seva carrera professional en l'empresa, assumint diversos llocs de responsabilitat en diferents negocis, mercats i zones. De tal manera, Freixe va dirigir amb èxit la Zona Europa durant la crisi financera i econòmica, des de 2008 fins a 2014, i posteriorment va assumir el càrrec de CEO de la Zona Amèriques, on va accelerar el creixement. Després de la creació de la nova estructura de la regió el 2022, Laurent Freixe va ser nomenat CEO de la Zona Amèrica Llatina.
"Conec a Laurent des de fa molt temps i el considero un líder talentós amb perspicàcia estratègica, àmplia experiència i coneixements al mercat, així com un profund coneixement dels mercats i els consumidors", ha indicat Paul Bulcke, president del consell d'administració. "Sota el seu lideratge, Nestlé enfortirà encara més la seva posició com una empresa fiable i confiable a través de la creació de valor constant i sostenible", ha afegit.
Nestlé va aconseguir mantenir gairebé sense canvis els seus beneficis en 5.644 milions de francs (5.909 milions d'euros) durant el primer semestre de 2024, segons van informar a finals de juliol. L'import de beneficis contrasta que la facturació del grup va experimentar un descens interanual en el semestre del 2,7%, fins als 45.045 milions de francs (47.165 milions d'euros). Van atribuir aquests resultats a què els preus van caure més ràpid del que pronosticaven al principi. Davant d'això, Nestlé va decidir ajustar la seva previsió de vendes orgàniques fins a un creixement del 3%.
Per segments de negoci, les vendes de refrescos van caure un 2,4%, fins als 12.041 milions de francs (12.608 milions d'euros), mentre que la branca de mascotes es va situar en 9.452 milions (9.897 milions d'euros, un 0,8% més). La divisió de nutrició va ingressar 7.637 milions (7.996 milions d'euros), un 2,5% menys, mentre que la branca de menjar precuinat va assolir els 5.260 milions (5.507 milions d'euros), un 11,3% menys. Els ingressos procedents de la venda de productes lactis es van situar en 5.189 milions (5.443 milions d'euros), un 4,2% menys, mentre que la divisió de Dulces va assolir els 3.845 milions (4.026 milions d'euros), un 4,1% menys. Les vendes d'aigua embotellada van suposar uns ingressos de 1.621 milions de francs (1.697 milions d'euros), un 5% menys.
L'import dels productes venuts per Nestlé en el semestre va ser de 23.790 milions (24.910 milions d'euros), un 5,5% menys, mentre que les despeses en distribució van ser de 3.789 milions de francs (3.967 milions d'euros), un 4,5% inferiors. La partida de despeses d'administració i màrqueting va experimentar una alça del 4,1%, fins a 8.981 milions (9.403 milions d'euros).