La firma rellotgera suïssa Tudor ha obert la seva primera botiga a Espanya al passeig de Gràcia de Barcelona, en un espai de 80 metres quadrats que havia ocupat la Joyería Suárez. L'establiment va ser adquirit per Rabat, el distribuïdor oficial de la marca suïssa a Espanya. La marca de rellotges de luxe només comptava fins ara amb distribució a Espanya a través de joieries multimarca. Amb aquest establiment, la firma catalana de rellotjeria Rabat ja en té quatre a Barcelona, on també ha obert tenda per a la marca de rellotges Hublot. I ha fet el mateix per a Hublot i Breitling, a Madrid, ubicades totes dues al número 30 del carrer Serrano, i per Vacheron Constantin, que es va instal·lar al número 68 del carrer Serrano.
La "boutique" rellotgera de Tudor incorpora l'últim disseny en mobiliari i decoració de la marca suïssa, i inclou una taula d'exposició, un bar, diversos elements decoratius relacionats amb els seus ambaixadors i una zona que incorpora un simulador de ciclisme perquè els clients experimentin allò que l'equip professional de ciclisme Tudor viu cada dia. Un dels ambaixadors de la marca, l'exfutbolista David Beckham, ha viatjat aquest dimarts fins a Barcelona per participar en diversos actes promocionals amb motiu de l'obertura de la nova botiga de Tudor, segons informa Efe.
Els orígens de Tudor es remunten al 1926, quan «The Tudor» es va registrar per primera vegada com a marca en nom del fundador de Rolex, Hans Wilsdorf. Aquest va crear oficialment la societat Montres Tudor SA el 1946 per fabricar rellotges que respectessin la filosofia tradicional Rolex de qualitat a un preu més assequible. En l'actualitat, la col·lecció Tudor inclou línies icòniques com Black Bay, Pelagos, 1926 i Royal. Des del 2015, Tudor també ofereix models amb calibres mecànics de manufactura amb múltiples funcions.
Pel que fa a la catalana Rabat, el grup familiar centra el seu negoci en les firmes internacionals de luxe que distribueix i que aporten un 80% del negoci total, malgrat que en els últims anys s'han reduït el nombre de marques en un 30% respecte de les que representaven el 2019. El 2022 -últimes dades facilitades per la companyia- l'ebitda (benefici brut d'explotació) es va situar en els 12 milions d'euros, amb un creixement del 50%.
Per la seva banda, Joyería Suárez va deixar el local que ara ha llogat Rabat per traslladar-se uns números més amunt, en concret al número 82 de passeig de Gràcia, a un local de 350 m² i més de 34 metres d'aparador.