El saló Automobile Barcelona ha acollit aquest dijous la presentació de la renascuda marca de vehicles industrials Ebro, un projecte vinculat del D-Hub d'Electromobilitat responsable de la reindustrialització de l'antiga Nissan, a la Zona Franca de Barcelona. La presentació en societat d'una pick-up completament elèctrica i destinada al sector industrial correspon a l'empresa Ebro EcoPower Automotive, una iniciativa de diversos inversors particulars per rellançar la marca Ebro, amb una inversió per al primer model d'uns 60 milions d'euros, segons ha confirmat el conseller delegat de la firma, Pedro Calef. Per al projecte, EcoPower Automotive ha comptat amb quatre empreses més: Jaton Racing, Api Brothers, Btech -soci del D-Hub d'electromobilitat- i Nexus Projectes. Calef ha confirmat que el projecte es presentarà al segon Perte VEC, "encara que no sabem la xifra exacta de recursos que sol·licitarem", ha dit.
La producció del vehicle es farà íntegrament a la Zona Franca de Barcelona, d'on, a finals de 2024, sortiran les primeres unitats per a la seva comercialització. Calef ha confirmat que han rebut ja encàrrecs provinents del mercat europeu, en concret de cinc països, encara que no ha xifrat el nombre d'unitats sol·licitades. No obstant això, "superen les previsions inicials", ha assegurat en declaracions ON ECONOMIA. Si tenen clar que, el 2027, haurien de sortir de Zona Franca 50.000 vehicles industrials elèctrics, de diversos models, "perquè volem tenir una gamma completa"; encara que no entreveuen la producció de camions.
La companyia ja està treballant en un segon model: una furgoneta d'última milla, el prototip del qual, "previsiblement", podria estar ultimat en els mesos vinents, de manera que la seva comercialització seria alhora amb la pick-up. Aquest primer model, la primera pick-up 100% elèctrica fabricada a Espanya, tindrà una autonomia màxima de 440 quilòmetres, i sortirà en tres versions, inicialment.
El conseller delegat de la companyia va remarcar que la recuperació de la marca Ebro és un fet "molt emotiu" perquè representa el retorn a la fàbrica que Ebro -una marca nascuda en 1954- va inaugurar el 1967, als terrenys que posteriorment va ocupar Nissan. "És emocionant que pugui renéixer Ebro a la mateixa fàbrica", va asseverar.
Calef ha informat que Ebro incorporarà a la seva plantilla a 150 nous empleats, principalment de les àrees de comercial i de màrqueting. Respecte a la plantilla destinada a la producció, Calef ha recordat que el rellançament de la marca és un dels eixos del projecte de reindustrialització de les instal·lacions que va abandonar Nissan el desembre de 2021 i que el D-Hub d'Electromobilitat té el compromís de contractar uns 1.200 extreballadors de la companyia japonesa, 500 dels quals s'haurien d'incorporar al llarg de 2023. Calef ha enviat un missatge de confiança als empleats que esperen treballar de nou. "Els sindicats han col·laborat molt i el projecte ha de sortir bé. Hem de transmetre'ls confiança, que recuperaran el lloc de treball com més aviat millor," ha dit.