Renfe ha registrat més de 100.000 nous clients des que va presentar, el passat 14 de juny, el seu programa de punts o Renfecitos, amb els quals s'obté un reembors del 200% de l'import de la indemnització en el nou sistema de devolucions per impuntualitat de la companyia.

Juntament amb la seva nova política de devolucions, la companyia va llançar fa un mes el programa de fidelització Más Renfe, una plataforma gratuïta que permet acumular punts o Renfecitos per cada compra realitzada en les empreses sòcies del programa, per posteriorment bescanviar-los per bitllets de tren, a més d'obtenir beneficis abans, durant i després del viatge.

Renfe atribueix la fidelització de nous clients, entre altres raons, a la campanya promocional del naixement dels Renfecitos, que oferia el doble de punts als usuaris que van comprar bitllets AVE i de Llarga Distància en dies seleccionats, permetent als clients del programa Más Renfe acumular el doble de punts per viatjar gratis.

També considera que ha contribuït la iniciativa Estiu Jove, impulsada pel govern espanyol, que ofereix rebaixes del 50% en trens d'Alta Velocitat i Llarga Distància, amb un descompte màxim de 30 euros per títol, per a joves d'entre 18 i 30 anys en viatges per Espanya i la resta d'Europa entre l'1 de juliol i el 30 de setembre de 2024.

Segons les seves dades, Renfe ha venut més d'un milió de bitllets amb descompte per a joves d'entre 18 i 30 anys el primer mes d'aplicació del programa Verano Joven 2024, un 62,4 % més que en el mateix període de l'any passat, quan es van vendre 615.745.

Noves regles de puntualitat

Per captar nous clients, la companyia ha llançat també aquest estiu la campanya de Superpreus de Renfe, que permet viatjar a diferents destinacions des de set euros en trens AVE, Avlo i Llarga Distància i en els nous serveis Avlo de Galícia i Astúries, que comencen a donar servei aquest dilluns, 22 de juliol.

Juntament amb aquests programes i campanyes de fidelització, Renfe ha canviat les seves regles de puntualitat, per equiparar-se a la resta d'operadors d'alta velocitat (Ouigo i Iryo) quant a indemnitzacions per demores, segons la companyia. Així, des de l'1 de juliol torna l'import del bitllet dels seus trens d'alta velocitat en retards superiors als 90 minuts, davant els 30 minuts de fins ara.

Amb el nou sistema, les compensacions han passat a ser del 50% per a retards de més de 60 minuts i del 100% per a aquells superiors a 90 minuts.

A més de la possibilitat de reembors dels diners, s'introdueix la possibilitat de devolució del 200% de l'import al que es tingui dret en punts (Renfecitos) per utilitzar en altres viatges i la de compensació en un val de compra per a un altre bitllet equivalent al 150 % de l'import indemnitzable, tant per a retards de 60 minuts com per als superiors a 90 minuts.

Renfe, que ha incrementat gairebé un 18% les visites al seu web al juny, respecte al mateix mes de l'any passat, afirma que continua oferint les millors condicions de reembors del mercat.