Repsol i Iberia han firmat un acord amb Inditex per fer servir un 5% de combustible sostenible d'aviació (SAF) en el transport de la càrrega aèria de la companyia tèxtil, la qual cosa suposa una reducció d'emissions superior al 80% en comparació al querosè d'origen mineral a què substitueix. L'aerolínia ja ha realitzat una primera adquisició de SAF per a la càrrega d'Inditex, que Repsol subministrarà directament a l'aeroport Adolfo Suárez Madrid-Barajas, segons un comunicat conjunt.

D'aquesta manera, les tres empreses aposten pel SAF com una eina "clau" per contribuir a descarbonitzar el sector de l'aviació. A més, el combustible sostenible subministrat per Repsol està certificat i compleix amb els estàndards de l'Annex IX Part B de la Directiva 2018/2001 d'Energies Renovables II de la Unió Europea.

Aposta pels combustibles 100% renovables

El director d'Aviació Internacional de Repsol, Carlos Suárez, ha destacat que aquesta nova aliança amb Iberia i Inditex reforça la seva aposta pels combustibles 100% renovables com una palanca per a la descarbonització de la mobilitat. Per a la directora de Sostenibilitat d'Iberia, Teresa Parejo, el SAF és la "millor solució" i "la més immediata" per avançar en la descarbonització del sector aeri. "Aquest acord amb Inditex és part del nostre compromís per assolir les zero emissions netes el 2050", ha afegit.

El SAF pot ser orgànic (produït a partir d'olis vegetals, greixos animals, biomassa o altres residus com els agrícoles) o sintètic (generat a partir de captura de CO₂ a través de l'ús d'hidrogen verd), unit que un dels seus principals avantatges és que pot utilitzar-se als avions i aeroports sense necessitat de realitzar cap modificació.