El grup de restauració Areas, dedicat als establiments destinats al viatger, s'ha adjudicat la gestió de les zones de restauració de l'aeroport William P. Hobby de Houston, Texas. I amb aquest ja sumen 10 els aeroports nord-americans en els quals Areas controla els serveis de restauració. La companyia, amb seu a Barcelona, va iniciar la seva activitat en els Estats Units fa 15 anys, a l'aeroport de Miami.

L'adjudicació de la restauració de l'aeroport de Houston Hobby inclou 10 restaurants i es preveu una facturació de 444,5 milions d'euros (470 milions de dòlars), en els 10 anys vinents. Per assolir aquesta xifra, la companyia que dirigeix Oscar Vela, ha dissenyat un pla d'inversions de millora xifrat en gairebé 18 milions d'euros. L'objectiu és renovar totalment l'oferta gastronòmica a les zones est i oest en els quals s'ubiquen els establiments.

Els Estats Units continuen sent un dels principals mercats de creixement per al grup Areas, amb 130 establiments entre la xarxa d'aeroports i la seva xarxa d'establiments a tres de les principals autopistes nord-americanes. El mercat dels Estats Units actualment representa el 14% de la facturació global d'Areas, sent el tercer mercat després de França i Iberia (Espanya i Portugal). En el cas de Houston Hobby, la companyia és conscient que per aquesta infraestructura transiten 15 milions de passatgers anuals, entre vols domèstics i internacionals, i ofereix servei directe o sense escales a gairebé 60 destinacions als Estats Units, Amèrica Llatina i el Carib, cosa que el converteix en un dels aeroports centrals més importants i actius de Southwest Airlines.

yard house area
Yard House

L'oferta que brindarà Areas a aquests viatgers ha estat validada per l'Ajuntament de Houston, gestor de l'aeroport, amb l'elecció de la seva proposta. Aquesta se centra en els restaurants Killen's Barbecue, que compten amb el xef Ronnie Killen, o la cadena Yard House, amb una gran selecció de cerveses de barril. A més, se sumaran els conceptes de restauració locals de SpindleTap Brewery, ThroughGood Coffee Bistro & Bar i The Spot, juntament amb reconegudes marques internacionals com Starbucks. L'Ajuntament de Houston "ha elegit l'oferta d'Areas per la seva demostrada capacitat per implementar conceptes innovadors en l'oferta de restauració de l'aeroport, que integra conceptes locals, al costat de propostes internacionals de reconegut prestigi", segons va exposar Areas, en un comunicat.

the sport area
The Spot Area

El conseller delegat d'Areas, Oscar Vela, va destacar la importància de la nova adjudicació per consolidar el negoci als Estats Units i per enfortir la marca en un any, 2023, en què ja suma tres operacions importants. Vela va manifestar que contribueix a la diversificació de l'activitat de la companyia, després que obtingués la gestió de l'aeroport de Madrid-Barajas a Espanya, on operarà 35 dels 55 locals que Aena va treure a concurs, i la compra de Sighor, a les autopistes de França.

Amb aquesta última operació, subjecta a l'aprovació de l'autoritat de competència francesa, Areas operarà 23 noves àrees de servei, amb un volum de negoci anual estimat en 65 milions d'euros, que se sumen a les 92 àrees de servei que la companyia ja gestiona actualment a França. D'aquesta manera, al país veí assoleix la gestió de 602 establiments i una facturació propera als 700 milions d'euros, amb restaurants ubicats en aeroports, estacions de trens, autopistes i centres de lleure. En global, la facturació del grup -sense tenir en compte els dos anys d'afectació de la Covid-19- és pròxima als 1.900 milions d'euros, amb una plantilla de 17.000 empleats distribuïts pels 10 països en els quals té establiments. Fonts pròximes al grup concreten que la recuperació del negoci a l'últim exercici serà encara parcial, i es quedarà entre el 80% i el 90% de les xifres anteriors a la pandèmia, a falta de comunicar les dades definitives.