Ofensiva comercial de CaixaBank. El banc millora la seva oferta per captar nòmines premiant amb fins a 250 euros les noves domiciliacions. L'entitat, que llança aquesta nova campanya en oficines i canals online, incorpora l'estratègia de regalar diners en efectiu per primera vegada, encara que es tracta d'una pràctica molt estesa al sector financer, de fet, ja l'apliquen entitats com Santander o BBVA, i fins i tot el propi CaixaBank sota la seva marca digital, Imagin.
Des d'aquest dilluns i fins al proper 30 de juny, CaixaBank premiarà amb 150 euros en efectiu els nous clients que obrin un compte al banc i domiciliïn una nòmina de 900 euros, arribant als 250 euros de bonificació si la nòmina és de 1.500 euros.
L'entitat catalana ha tingut al seu aparador en els últims mesos altres ofertes per captar nòmines, encara que els requisits eren més exigents. Fins i tot la data premiava amb televisors, un cupó per bescanviar a Wivai o una remuneració en compte del 5% TAE als clients amb nòmines d'entre 1.200 i 2.500 euros, que a més domiciliessin tres rebuts i realitzessin tres compres amb targeta, al trimestre. Una campanya que també mantindrà, però a les oficines físiques.
Als canals digitals, que són la principal font de captació de la banca actualment, impulsarà aquesta nova campanya de remuneració en metàl·lic per continuar creixent en nòmines, i apropar-se, a més, a una clientela més àmplia, d'ingressos més baixos.
CaixaBank és el banc més gran del país per clients. A Espanya té uns 18 milions, de manera que ja és el líder en nòmines i segons les últimes dades publicades pel propi banc van assolir els 6 milions de nòmines en 2023 i la seva quota de mercat frega el 40%.
La domiciliació de nòmines s'ha convertit en la punta de llança en la vinculació dels clients, que és el que persegueixen ara totes les entitats. El seu objectiu és convertir-se en el banc principal dels clients i que, a més d'obrir un compte, ingressin la nòmina o domiciliïn els rebuts. Actualment, el 72% dels clients de CaixaBank estan ja vinculats i tenen 3 o més productes contractats, com segurs o préstecs.
"Estem molt satisfets sobre el ritme a què comencem a créixer, hem tingut 835.000 altes l'últim any, és un ritme molt notable. Però volem encara més i que estiguin més vinculats, hem hagut d'ocupar-nos d'una grandíssima integració (amb Bankia) i hem deixat una entitat financera en les millors condicions per créixer. Treballem ja amb un 40% dels espanyols, de persones físiques. La nostra quota de penetració és molt elevada", ressaltava fa només uns dies el conseller delegat de CaixaBank, Gonzalo Gortázar, en la presentació de resultats del primer trimestre.
En paral·lel, Imagin, el banc digital de CaixaBank i més enfocada als clients joves, també està submergit en aquesta guerra per captar i vincular clients regalant fins a 400 euros en efectiu. En concret, 150 euros per nòmines a partir de 1.000 euros i uns altres 250 euros addicionals si els que ja s'han fet clients en conviden altres a unir-se al banc. L'entitat premia amb 25 euros per cada persona que es doni d'alta com a nou client, fins a un màxim de 10 amics.
En l'actualitat, hi ha gairebé una desena d'entitats espanyoles que remuneren en metàl·lic als nous clients que portin la seva nòmina al banc, dos fins i tot premien amb 500 euros, Cajamar i Santander. També BBVA regala fins i tot 350 euros, Abanca i Targobank (que ara és del mateix grup) incentiva amb 300 euros; Mentre que Unicaja, Openbank i ING també participen en aquesta guerra per captar nòmines regalant 250, 200 i 120 euros respectivament.