Espanya s'ha convertit en un dels mercats claus de Revolut, sobretot des del llançament de l'IBAN el setembre de 2023. La fintech revela que ha captat un milió més de clients des d'aleshores i actualment, supera els tres milions. Per assolir aquestes xifres, també han llançat 18 nous productes i han realitzat una gran inversió en màrqueting, superant en un 156% la de l'any anterior.
Així ho posa en relleu Revolut a l'informe anual -corresponent al 2023- presentat al mercat aquest dimarts. La companyia, que a Espanya lideren Eduardo Pérez Toribio i Ignacio Zunzunegui, destaca que el llançament de la sucursal local l'agost de 2023 "va desencadenar una nova onada de creixement". Si bé, en els quatre mesos posteriors al llançament de l'IBAN a Espanya, la seva base de clients va créixer un 25%.
Des del banc digital defensen que en oferir un IBAN local, "Revolut ara està millor equipat per convertir-se al banc principal" dels seus clients. De fet, les transaccions van créixer un 80% durant l'any a Espanya, i només el 60% d'aquest creixement es pot atribuir a l'augment de clients, agreguen.
Actualment, Espanya ocupa el cinquè lloc en termes de nombre de clients de Revolut, tant en retail com en negocis. La companyia continua invertint en el mercat espanyol mentre treballa per expandir la seva cartera de productes amb l'objectiu final de convertir-se en el compte principal dels seus usuaris al país.
Els pròxims llançaments previstos per Revolut a Espanya són els comptes d'estalvis interns, els incentius per a usuaris assalariats, la integració amb Bizum i convertir-se en entitat col·laboradora de l'Agència Tributària.
Al llarg del 2023, Revolut va captar més d'un milió de clients minoristes (un 69% més que el 2022), va créixer un 82% en usuaris actius mensuals, va disparar en un 81% les transaccions domèstiques davant un 67% de creixement estranger, es va mantenir com l'aplicació financera més descarregada al país durant diversos mesos (segons dades de Data.ai), va començar a oferir préstecs personals, targetes de crèdit i comptes flexibles. També, va aconseguir captar més de 1.000 milions en dipòsits.
A nivell grup, Revolut va obtenir guanys rècord el 2023. Els seus ingressos van augmentar un 95%, passant de més de mil milions d'euros el 2022 a més de dos mil milions d'euros el 2023. I el seu benefici net va créixer fins als 395 milions, en comparació amb els 7 milions assolits el 2022. "Revolut ha estat rendible durant els últims tres anys consecutius", apunta la fintech, el marge net de la qual va créixer també un 19%.