Revolut ha revelat aquest divendres la seva estratègia de 2025, que passa per avançar en intel·ligència artificial, llançar hipoteques i instal·lar caixers automàtics. Ho han fet els tres cofundadors del neobanc, Nik Storonsky i Vlad Yatsenko, en un encontre celebrada a Londres (on és la seva matriu) després d'arribar els 50 milions de clients. La fintech ha sumat sol aquest exercici més de 10 milions de clients en l'àmbit mundial.
Espanya serà el primer mercat en el qual la companyia implanti els seus caixers automàtics a començaments de 2025, segons ha confirmat Revolut. La seva elecció no és casual, ja que aquest mateix divendres s'ha conegut que l'efectiu continua sent el mitjà de pagament més utilitzat al nostre país, encara que la seva freqüència d'ús diari (57%) disminueix lleugerament respecte a 2023.
Segons l'Estudi sobre hàbits en l'ús de l'efectiu 2024, publicat pel Banc d'Espanya l'efectiu és el mitjà de pagament més utilitzat en comerços físics per al 59% de la població. Mentre que en els pagaments entre particulars, l'efectiu també és el mitjà de pagament més habitual per al 63% de la població, seguida del Bizum (33%).
Caixers marca Revolut per obtenir efectiu i targetes
I en aquest context, Revolut anuncia que el seu pla d'instal·lar caixers automàtics "de marca" comença a Espanya. Aquests caixers permetran als seus tres milions de clients al país retirar efectiu i obtenir targetes. A llarg termini, el banc digital espera també que aquestes màquines acceptin dipòsits en efectiu, tot amb seguretat avançada mitjançant autenticació facial.
D'altra banda, Revolut confirma els seus plans per llançar hipoteques completament digitals, començant a Lituània, seguit d'Irlanda i França el 2025. El seu objectiu és oferir la hipoteca més ràpida del mercat, amb aprovació inicial i oferta final un dia hàbil, subjecte a valoració d'actius i verificacions necessàries. Aquest producte formarà part de l'oferta creditícia integral de l'entitat, que també està explorant línies de crèdit i sobregirs.
Quant a la IA, Revolut ha presentat aquest divendres un nou assistent financer impulsat per Intel·ligència Artificial. Aquest acompanyant digital s'adaptarà a les necessitats i preferències dels clients en l'app, ajudant-los a desenvolupar hàbits financers més intel·ligents, prendre millors decisions econòmiques i simplificar la gestió administrativa.
"El llançament serà gradual al llarg del proper any, amb millores contínues tal com la IA demostri la seva capacitat per transformar i simplificar les finances personals", han explicat els cofundadors.
D'altra banda, Revolut Business llançarà també el seu primer producte de crèdit empresarial a Europa el 2025. Aquesta àrea de negoci del banc digital busca ajudar les empreses a gestionar operacions de restaurants i tendes amb Revolut Kiosk, per al qual està explorant pagaments biomètrics. A més, continuarà expandint Revolut Pay, amb mètodes de pagament múltiples que inclouran, en el futur, opcions com "Comprar ara, pagar després" (BNPL).
Amb tot, Revolut espera doblar el nombre de clients i assolir els 100 milions aviat, convertint-se a més al primer banc "veritablement global".