La xarxa catalana de tallers d'assistència al vehicle Rodi Motor Services ha inaugurat un centre de 2.300 metres quadrats a Barcelona dins del pla d'expansió previst per a 2024, que inclou l'obertura de cinc nous tallers. Amb l'acabat d'estrenar ja són dues les ubicacions obertes, ja que fa uns mesos va posar en marxa un taller al passeig de la Zona Franca, també a Barcelona, la qual cosa porta la marca a sumar 16 implantacions a la ciutat. Per a aquest segon semestre de l'any, la companyia ha triat una ubicació a Logronyo i n'està analitzant unes altres dues per completar la seva xarxa actual i assolir els 170 establiments a finals d'aquest any.
La cadena té una destacada posició en aquest segment d'activitat a Catalunya -amb un pes específic a la província de Barcelona, que acumula 67 tallers-, Aragó, La Rioja, Canàries, a més de Galícia i Navarra, àrees geogràfiques en les quals s'ha implantat el 2021 i el 2022, respectivament. El 2019, amb l'adquisició de la majoria del capital dels tallers Covipneus, la marca va entrar a Portugal. També és present a Andorra. Amb aquestes xifres, el grup Rodi controla un 3% de la quota de mercat d'Espanya i Portugal en pneumàtic lleuger, amb una venda de més de 700.000 pneumàtics a l'any, segons informació de l'empresa. En l'actualitat, té més de 600 000 clients actius per al conjunt de la xarxa.
La companyia emprèn els plans d'expansió encoratjada pel negoci rècord que va obtenir el 2023, assolint una xifra de 262 milions d'euros. Aquesta facturació va representar un creixement de més del 18% (40 milions) sobre 2022 i doblar les xifres prepandèmia, ja que des de 2019 el negoci del grup s'ha doblat i ha incorporat 500 persones, fins a una plantilla actual de 2.000 professionals. El grup atribueix el creixement principalment a l'obertura de nous tallers -uns 10 en 2023-, encara que també pesa l'activitat més gran en els centres d'assistència a causa de l'envelliment del parc de vehicles a Espanya i a la incertesa sobre el futur del sector dels automòbils que afecta la decisió final de compra dels consumidors que no saben a què atenir-se a l'hora d'adquirir un vehicle nou. De fet, la transició a l'electrificació és un dels reptes que té al davant la xarxa de tallers per la menor dependència dels cotxes elèctrics als manteniments i les reparacions.
El grup Rodi té els seus orígens en la unió empresarial de les empreses Neumáticos Segur i Serveis Germans Esteve, el 1990, a Lleida. En l'actualitat, és dirigida per l'empresari Josep Esteve, membre d'una de les tres famílies fundadores Esteve, Llopis i Llovera. Des de 2006, el grup ha crescut també amb l'adquisició d'altres xarxes de tallers com Speedy Autoservicios España, Balart i Badia, Euromàster, Hesperia Internacional, Morrós Trullàs o la societat El Paso 2000 que, el 2014, li va facilitar la seva entrada a les Canàries.
Aposta pel vehicle de rènting
El nou taller de Rodi Motor Services a Barcelona és el més gran de la marca a la capital catalana i s'obre amb l'objectiu de convertir-se en la referència en el centre de Barcelona per a vehicles de rènting, particulars i empreses. La ciutat podrà aprofitar-se dels acords corporatius que té Rodi Motor Services amb les principals empreses de rènting d'Espanya.
El grup Rodi també té la firma Nex fruit de la unió amb Euromaster, que es dedica a la comercialització i distribució de pneumàtics, que aporta uns 190 milions; i Redd Parts, una firma creada arran de la fusió amb Hesperia Internacional i que es dedica a la compravenda i distribució a l'engròs de recanvis i pneumàtics de moto, amb set establiments i unes vendes que s'apropen als 31 milions d'euros el 2022, segons les dades aportades al registre. Una altra empresa del grup és Ok24h, per a la reparació de vehicles i pneumàtics a la carretera, amb seu a Madrid i unes vendes de 12 milions d'euros, el 2022.