La companyia del sector de la moda nupcial Rosa Clará invertirà 20 milions d'euros en la construcció d'una nova seu corporativa, en L'Hospitalet de Llobregat (Barcelona), que entrarà en funcionament el 2026. Per a aquest projecte, el grup Rosa Clará ha adquirit un solar de 4.000 m², limítrof amb el seu actual centre de logística i producció de 5.000 m² que va engegar el 2002.

La firma, de capital familiar, ha informat que amb aquesta inversió "millorarà l'eficiència operativa i ampliarà substancialment la capacitat logística" del grup, amb una estratègia dissenyada per consolidar i augmentar el seu creixement i internacionalització al món de la moda nupcial.

Potenciar els Estats Units

La marca catalana té la vista posada al mercat nord-americà, on "el desenvolupament del canal retail és un dels objectius principals", segons paraules de Daniel Clará, vicepresident del grup i fill de Rosa Clará, fundadora del grup i a qui es deu el nom de la marca. Daniel Clará ha concretat que després de l'obertura fa diversos anys d'una primera botiga monomarca Rosa Clará a Miami, la segona obertura es va fer el 2023, a Chicago. "En aquests moments estem analitzant altres ciutats on continuar amb l'expansió, com són Los Angeles, Dallas, Atlanta o Boston", ha anunciat.

Segons els directius, el desenvolupament del retail als Estats Units complementarà la distribució ja existent en "el canal multimarca, el creixement del qual també és prioritari per a Rosa Clará." Serà clau per a la conquesta del mercat americà, disposar del nou i ampli complex empresarial que acollirà els serveis corporatius, el centre de disseny i producció, en una innovadora instal·lació, en un enclavament molt proper a la capital catalana.

Espai de 'showroom' de la marca Rosa Clará a Sant Just Desvern (Barcelona)
Espai de 'showroom' de la marca Rosa Clará a Sant Just Desvern (Barcelona)

Xifra rècord: 71 milions en vendes

"Es tracta de la inversió més important del grup en els seus 30 anys d'història", ha manifestat Manuel Cano, conseller delegat del grup. El màxim executiu ha destacat també el paper que desenvolupa el showroom de 5.000 m² que la marca té en Sant Just Desvern (Barcelona), que va ser adquirit el 2011. Amb les noves instal·lacions, Rosa Clará disposarà d'un total de 22.000 m², "que blinden les expectatives de creixement dels pròxims anys", ha emfatitzat Cano, en un comunicat difós aquest dijous.

La companyia va tancar l'últim exercici comptable de 2023 amb "xifres rècord": les vendes es van elevar a 71 milions d'euros i el resultat operatiu (ebitda) va quedar fixat en 15,5 milions d'euros. El grup està format per un equip de professionals "que continua creixent i supera ja els 500 llocs de treball directes i més de 1.000 d'indirectes". De la seva àrea de disseny surten anualment 16 col·leccions de núvia i 6 de festa, que cada any es comercialitzen a més de 80 països, en una combinació de tendes pròpies, franquícies i més de 4.000 multimarques.