Ryanair ha firmat un acord de col·laboració amb Kiwi.com amb el qual l'OTA (Online Travel Agency, per les seves sigles en anglès) tindrà accés directe al web de l'aerolínia alhora que es compromet a oferir als seus clients els preus reals de la Ryanair per a vols i serveis complementaris. Un altre dels punts de l'acord estableix que Kiwi.com haurà de proporcionar directament a Ryanair les dades exactes de contacte i pagament dels clients.
Amb això, els clients de Kiwi no rebran recàrrecs en adquirir bitllets o serveis de Ryanair i rebran en els seus correus electrònics tota la informació dels vols directament des de l'aerolínia. Així mateix, els exclou del procés de verificació que Ryanair exigeix als qui compren a través de "OTA pirates". L'acord també permet als clients utilitzar del servei interlineat virtual de Kiwi, a través del qual poden reservar vols amb connexió, però en cas de perdre l'enllaç, comptar que Kiwi reallotjarà els passatgers gratuïtament en el següent vol disponible. La setmana passada, Ryanair va anunciar també la firma d'un acord amb el turoperador Loveholidays amb unes condicions idèntiques a les de Kiwi.com.
Cobraments excessius i estafes
La companyia de baix cost irlandesa ha vingut fent una campanya per advertir els consumidors de les pràctiques d'alguns agregadors de vols per evitar els "cobraments excessius i les estafes de preus". A més, criticava que aquestes servien de mitjancer i no donaven a l'aerolínia les dades reals dels passatgers, fent impossible que aquesta comuniqués al client final qualsevol canvi en el seu vol.
El mes de desembre passat, Ryanair va anunciar que la majoria d'agències en línia "pirates", entre les quals es troben Booking.com i Kayak, van retirar sobtadament els vols de Ryanair a la venda.
La companyia va assenyalar llavors que aquesta retirada "pot ser" el resultat de la pressió de les agències de protecció al consumidor o a la sentència del Tribunal Suprem irlandès, que va concedir a Ryanair una ordre judicial permanent contra el Flightbox per raspar il·legalment el contingut de Ryanair.com per a les Agències de Viatges online.
Ryanair guanya 2.190 milions
Ryanair va registrar un benefici net de 2.190 milions d'euros en els primers nou mesos del seu any fiscal, finalitzat el 31 de desembre, el que suposa un augment del 39% en comparació amb el mateix període de l'any anterior. La firma es va anotar un benefici net de 15 milions d'euros en el tercer trimestre del seu exercici fiscal, un 93% menys que els 211 milions que va registrar en el mateix període de l'any anterior, a causa que l'augment dels costos del combustible va contrarestar l'increment dels ingressos.
Els ingressos de la companyia van créixer un 26% en els primers nou mesos del seu any fiscal, fins als 11.270 milions d'euros, mentre que els costos operatius van avançar un 25%, fins als 8.880 milions d'euros.