Ryanair prossegueix en la seva lluita contra eDreams, a qui acusa ara de cobrar fins i tot un 178% més (gairebé el triple) que els que cobra la pròpia aerolínia per serveis com la reserva de seients, l'embarcament prioritari o l'equipatge, en els seus vols. La low cost assegura que reservar qualsevol d'aquests serveis al seu web és molt més barat i que plataformes com eDreams, però també altres agències de viatges online (conegudes com a OTAs) com Booking, apliquen sobrecàrrecs.

En un comunicat, Ryanair denuncia que eDreams va ser l'OTA que va aplicar el sobrecàrrec més gran als seus clients al desembre, cobrant de més als consumidors (15,62 euros) per un seient reservat que només costava 5,62 euros al web de Ryanair. Així mateix, la low cost assegura que eDreams també va cobrar als consumidors més del doble del preu (13,18 euros) pel servei d'embarcament prioritari de Ryanair, que costava només 6,18 euros en el lloc web de Ryanair, i més del doble del preu (26,99 euros) per un equipatge de 10 kg, que costava només 12,99 euros als seus canals de venda.

D'altra banda, l'aerolínia que dirigeix Michael O'Leary indica que Booking cobra "en excés" als consumidors per vols d'altres aerolínies que són molt més barats quan es reserven directament en els llocs web d'aquestes companyies. Alguna cosa del que també ha acusat en el passat a eDreams i altres agències online.

"La nostra enquesta de desembre continua destapant a OTAs com eDreams i Booking, que continuen aplicant sobrecàrrecs perjudicials als consumidors desprevinguts de fins a un 178% per sobre dels preus de les aerolínies pels seients reservats, les tarifes aèries, l'embarcament prioritari i l'equipatge. Ryanair continua amb la seva campanya per protegir els consumidors de les poques OTAs que continuen cobrant de més. Demanem els governs de la UE i a les autoritats de Consum que prenguin mesures urgents per prohibir aquestes pràctiques no transparents de les OTAs", apunta Dara Brady, CMO de Ryanair, en el comunicat.

A l'anterior enquesta publicada per Ryanair (la companyia aèria analitza en aquestes enquestes quant cobren les agències de viatge pels seus vols i d'altres competidors, o per serveis extres) la irlandesa ja va advertir que eDreams cobrava gairebé tres vegades més als seus membres Prime (el servei de pagament o subscripció) per la reserva de seients, que als propis webs de les aerolínies i Transavia, més del doble.

"La subscripció Prime d'eDreams indueix als consumidors a pagar una tarifa anual de 69,99 euros prometent estalvis, però després eDreams cobra de més als seus membres Prime per vols i altres serveis, ja sigui que volin en Ryanair, easyJet o Wizz", assegura l'aerolínia. És per això que Ryanair insisteix a demanar que es protegeixi els consumidors dels cobraments excessius no transparents de les OTA, com eDreams.

A l'abril, de fet, Ryanair va presentar una queixa davant del Ministeri de Consum d'Espanya sol·licitant que es prohibeixi el cobrament excessiu d'eDreams Prime i que s'exigeixi a totes les OTA oferir als consumidors preus transparents, "tal com ho fan els socis OTA aprovats de Ryanair", que són per exemple plataformes com Paxport, Omio i Kiwi.

eDreams ho nega

Des d'eDreams es defensen, fonts de la companyia recorden que els tribunals i les autoritats de competència ja han constatat que “això no és més que una campanya de desprestigi dissenyada per Ryanair per competir de manera deslleial”.

Tot i això, "a pesar de les clares ordres judicials que els obliguen a cessar, continuen utilitzant aquestes pràctiques anticompetitives. A diferència d'ells, no recorrem a insults, competim en base a mèrits. Les nostres dades demostren consistentment que oferim preus més baixos que Ryanair, i encara que no li agradi, als consumidors sí", expliquen.