Ryanair es reinventa. L'aerolínia low cost líder per tràfic de passatgers a Europa posa en marxa aquest dilluns un nou servei "Prime", amb el que oferirà els membres que el contractin ofertes de vols exclusives durant tot l'any de manera anticipada respecte a la resta de clients, i serveis gratuïts com l'elecció de seient o assegurances de viatge. Per poder optar a aquests serveis, els passatgers hauran de pagar una subscripció anual de 79 euros, com ja fan els membres de Netflix o Spotify.

La companyia aèria avisa que aquest servei "Prime" estarà limitat als primers 250.000 membres que el contractin, on prioritzarà l'ordre d'arribada. "Ryanair fa quatre dècades que ofereix les tarifes més baixes i els millors serveis d'Europa, ara ampliem el nostre lideratge en preus amb el llançament del nostre nou i emocionant pla de descomptes per a subscriptors: Ryanair Prime", assenyala Dara Brady, Chief Marketing Officer de Ryanair, en un comunicat.

Ryanair "Prime" és un nou pla de descomptes per a passatgers freqüents que vulguin volar amb regularitat i estalviar en les seves reserves. Per un preu de 79 euros per una subscripció completa de 12 mesos, els membres tindran accés a ofertes exclusives. L'aerolínia realitzarà aquestes ofertes de vols a través del correu electrònic.

També podran reservar seients sense cost, fins a dotze a l'any. I contractar assegurança de viatge gratis cada vegada que volin amb Ryanair. "Això suposarà un gran estalvi de 420 euros per als membres que volin 12 vegades a l'any, però fins i tot els membres Prime que només volin tres vegades a l'any seguiran estalviant 105 euros, és a dir, més dels 79 euros que costa fer-se membre Prime", assegura Brady.

Targetes d'embarcament electròniques

Una altra de les novetats de Ryanair per a aquest 2025 seran les targetes d'embarcament 100% electròniques, que estaran disponibles a l'inici de la seva programació d'hivern, que comença el 3 de novembre. A partir de llavors, els passatgers de Ryanair ja no hauran de descarregar i imprimir la targeta d'embarcament física en paper, sinó que podran utilitzar-la a l'aplicació “myRyanair” durant la facturació.

Actualment, gairebé el 80% dels 200 milions de passatgers de Ryanair ja utilitzen la targeta d'embarcament digital. Com a resultat d'aquesta iniciativa per als clients, Ryanair espera eliminar gairebé totes les taxes de facturació als aeroports a partir del novembre del 2025, ja que tots els passatgers hauran facturat en línia a l'aplicació per generar la targeta d'embarcament digital.

El canvi de Ryanair cap a l'embarcament totalment electrònic també permetrà als passatgers reduir la seva empremta de carboni, eliminant així la despesa innecessària de paper i estalviant més de 300 tones de residus de paper a l'any.