El Sabadell esprem el seu compte online. El banc va ser dels últims en posar al seu aparador un compte digital sense comissions (la va llançar a finals del 2023) però des d'aleshores no ha parat de promocionar-la pagant interessos o oferint un incentiu per la nòmina o domiciliar rebuts. Així, en el conjunt de l'any passat va captar uns 340.700 nous clients i més de la meitat van arribar a l'entitat a través d'aquest compte.
Així ho posa en relleu Banc Sabadell en la seva memòria anual, on destaca que la captació de nous clients a través del procés d'alta digital ha superat els 184.000 usuaris el 2024, que suposa un creixement del 7% respecte a l'exercici 2023 i a més representa el 54% de la captació total de l'entitat.
El banc que dirigeix César González-Bueno va llançar el seu compte online per a particulars l'octubre del 2023. Però només uns mesos després (el març del 2024) la va estendre també als autònoms, permetent, entre altres coses, la doble titularitat. És a dir que un client pugui tenir el seu compte personal i professional al mateix lloc. Això els ha donat impuls.
"Les altes digitals amb doble titularitat suposen ja el 3% de totes les altes i s'han convertit en un element clau per a processos de contractació d'altres productes core de l'entitat, com són les hipoteques," revela el Sabadell, que indica també que la incorporació d'autònoms amb finalitat empresarial, representa aproximadament un 25% de les altes.
Sabadell ha estat molt agressiu amb les promocions, pagant fins i tot un 6%
Darrere de les xifres de captació del Sabadell també hi ha les millores que el banc ha fet el 2024 en les condicions del seu compte online. I és que, el banc va començar a promocionar-la amb una remuneració del 2% TAE de manera indefinida, però alguns mesos ha pujat aquesta remuneració al 2,5%, al 3% i fins i tot al 6%. I a més ha ofert incentius de fins a 300 euros per nòmina.
Així, l'entitat reconeix que aquestes campanyes li han funcionat molt i li han servit per vincular els clients, malgrat la intensa competència que hi ha al sector, sobretot des de l'opa del BBVA sobre el propi Sabadell. En aquest sentit, el banc català assegura que el 2024 s'ha refermat "com un dels principals players en captació en l'àmbit nacional, en un entorn amb un elevat grau de competitivitat."
Reconeix que han llançat "potents campanyes de captació de nòmines i Bizum", dirigides a clients digitals i a la xarxa d'oficines, que li han permès incrementar substancialment las nòmines domiciliades, així com el nombre de clients amb Bizum donats d'alta amb l'entitat.
En concret, durant l'exercici 2024 el Sabadell s'ha focalitzat en impulsar la vinculació i activació d'aquests nous clients digitals. I com a resultat, el 36% dels clients ha portat la seva nòmina o ingressos recurrents al banc, el 43% ha fet ús de la seva targeta de dèbit i el 33% ha vinculat Bizum.
Aquest any, el banc es proposa també continuar impulsant el compte digital per augmentar la seva base de clients i sobretot, se centrarà en els treballadors per compte propi. "Per al 2025, els principals reptes se centren a reforçar l'especialització tant de l'oferta com dels gestors, a consolidar un model de gestió i la vinculació digital per a autònoms", revela.