El Sabadell, que segueix en el focus per la sorprenent opa del BBVA, llança aquest dimarts una nova oferta per accelerar la captació de clients a través del seu producte estrella: el compte online. L'entitat, que en principi ofereix una remuneració del 2% TAE de forma indefinida, pagarà ara un 2,5% TAE el primer any per saldos de fins a 50.000 euros. A partir del segon, la remuneració baixarà al 2% TAE. D'aquesta manera, els clients de l'entitat poden aconseguir una rendibilitat anual de 1.250 euros davant els 600 euros que oferia fins ara, el doble.
El banc català, que mantindrà activa aquesta promoció fins al proper mes de juliol, realitza aquestes millores malgrat que el Banc Central Europeu ha començat a baixar els tipus d'interès i en plena guerra bancària per captar clients a través de comptes nòmines i comptes remunerats. I és que, en les últimes setmanes, CaixaBank ha començat a regalar diners (250 euros) per cada nova nòmina domiciliada, Unicaja ha elevat l'incentiu a 400 euros i N26 ha començat a remunerar amb un 4% els seus clients prèmium.
L'entitat catalana no ha volgut quedar-se fora d'aquestes millores i eleva ara la rendibilitat del seu compte del 2% al 2,5% TAE. El compte online del banc no té condicions ni comissions, només remunera pel saldo que hi ha dipositat. Però si l'estalviador vol domiciliar els seus rebuts de llum i gas, el Sabadell ofereix, a més, un reembors del 3% per aquests rebuts.
El banc que presideix Josep Oliu i dirigeix César González-Bueno, ha deixat clar que no està d'acord amb l'opa hostil del BBVA, primer rebutjant la fusió i segon, defensant que tenen més valor en solitari. Sabadell, de fet, es vol centrar en els mesos vinents (fins que els accionistes hagin de votar si acudeixen o no a l'opa) a créixer en clients i millorar resultats.
El conseller delegat explicava recentment que el que ha de tenir "claríssim tothom" és que la millor manera d'afavorir els interessos dels accionistes i dels treballadors és mantenir el Sabadell com una entitat atractiva. I això s'aconsegueix amb uns bons resultats de satisfacció de clients, resultats financers i volums amplis.
És per això, que el Sabadell està centrant la seva estratègia de captació en el compte en línia, el producte que millor li està funcionant des del seu llançament el 2023. Des del passat mes de maig, el banc ha estat oferint un 3% TAE i un 6 % TIN durant els tres primers mesos a aquells nous clients que obrissin per primera vegada el seu compte amb ells pels canals digitals i dipositessin els estalvis, fins a un màxim de 20.000 euros.
Així, els clients podrien aconseguir uns interessos de fins a 601 euros l'any pels seus estalvis. Ara ofereix un 2,5% TAE durant un any sobre saldos de 50.000 euros, per la qual cosa el nou client pot aconseguir el doble, 1.250 euros.