El Sabadell millorarà la seva oferta d'estalvi aquest any, malgrat que algunes entitats han empitjorat ja la rendibilitat dels seus dipòsits a termini i es preveu que els tipus d'interès comencin a baixar. El banc català va llançar un compte remunerat al 2% de manera indefinida el mes d'octubre passat per accelerar la captació de nous clients, i l'ha millorat de manera provisional fins al 6%.
També va llançar un dipòsit online el novembre, amb el qual paga un interès del 2,25% a dotze mesos, a alguns clients específics (els més vinculats). Es tracta de productes que han tingut "una excel·lent acceptació tant per la seva facilitat de contractació, com per la rendibilitat oferta," explica el Sabadell al seu informe anual de 2023.
I atès el context, el banc que dirigeix César González-Bueno té intenció d'"ampliar gradualment l'oferta d'aquest dipòsit online" durant 2024. També preveu ajustar el compte remunerat a les condicions de mercat, però no eliminar-la, segons va avançar el conseller delegat en l'última presentació de resultats.
En concret, González-Bueno va assenyalar que el compte remunerat (que no demana nòmina, ni cap requisit de vinculació, i ofereix rendibilitat per saldos de fins a 20.000 euros) "és una aposta molt important per part del banc" i mantindrà de forma indefinida l'interès del 2%. "Si els tipus se n'anessin a negatiu, es revisaria. Però amb l'esquema que hi ha ara no té punt definit final".
El CEO del Sabadell va revelar també que amb la seva oferta d'estalvi havien aconseguit disparar la captació de dipòsits a termini a Espanya durant 2023. Segons mostra els seus comptes, el creixement va ser del 60% l'últim any, la qual cosa es tradueix en l'entrada de més de 7.300 milions. No ha estat un cas aïllat, Bankinter també ha captat un 250% més de dipòsits a termini durant l'últim exercici; CaixaBank un 135% més i Unicaja, ha disparat en un 72% la captació, tal com mostren les entitats en els seus respectius comptes.
La banca espanyola no ha estat de les més actives a Europa, de fet, ha tardat més que els seus competidors a remunerar l'estalvi malgrat les deu pujades de tipus d'interès empreses entre juliol del 2022 i setembre del 2023. Però després de l'estiu, va intensificar i va millorar la seva oferta.
La gran qüestió és que faran la resta d'entitats aquest any, perquè alguns bancs europeus ja han començat a rebaixar l'interès que paguen pels dipòsits davant de l'expectativa de les primeres baixades de tipus. De manera que l'oferta de dipòsits a Espanya podria reduir-se en els pròxims mesos si els tipus d'interès, instal·lats en el 4,5% des de l'última pujada del BCE el mes de setembre passat, comencen a baixar.
La previsió de la gran banca és que el preu dels diners es redueixi a partir del segon semestre de l'any. Algunes entitats esperen que es duguin a terme entre una i dues baixades de tipus el 2024. El Sabadell comparteix aquesta previsió. L'entitat contempla que els bancs centrals retallin els tipus d'interès a mesura que la inflació es vagi moderant i apropant el seu objectiu (que és portar-la al 2%) a fi d'evitar un repunt addicional del tipus d'interès real. Malgrat això, vol millorar l'oferta de dipòsits.
El canal digital, la principal font de captació del Sabadell
A diferència d'altres entitats, que també venen dipòsits a les seves oficines, el Sabadell només els ofereix pel web i app. El banc destaca en els seus comptes que, durant 2023, els canals digitals han estat la seva principal font de captació de nous clients, sobretot de clients de particulars, "amb cotes que assoleixen els 1.800 clients un sol dia".
En concret, el Sabadell va captar el 2023 un 55% de nous clients per aquesta via, quan el 2021 l'esmentada captació era residual i gairebé inexistent. L'entitat espera accelerar aquest creixement als pròxims exercicis, així que continuarà utilitzant aquests canals per llançar productes i millorar els que ja té al seu aparador.
A més de llançar comptes remunerats i dipòsits, dins de l'àmbit de banca de particulars, el Sabadell va ampliar el seu catàleg de productes digitals el 2023, i va permetre la contractació de préstecs, hipoteques i targetes sense necessitat d'anar físicament a l'oficina.
El Sabadell vol continuar reduint les visites dels clients a les sucursals per realitzar gestions i operacions de poc valor, permetent als treballadors de la xarxa comercial centrar-se en operacions comercials d'alt valor afegit.
En aquest sentit, el banc ressalta també que està desenvolupant una nova app mòbil, que preveu tenir apunto aquest 2024, a fi de millorar l'experiència de l'usuari i facilitar un desplegament més àgil de les noves funcionalitats.