El Sabadell posa tota la carn a la graella. El banc, que porta des de finals del 2023 sent molt actiu amb les promocions per captar clients, millora les seves condicions i posa a l'aparador la millor oferta del mercat. Una oferta amb la qual no només buscar captar passiu, també vinculació. Ja que uneix remuneració en compte i premia per portar la nòmina.
En concret, el banc ofereix des d'aquest dijous 300 euros en efectiu als nous clients que obrin un compte al Sabadell, domiciliïn uns ingressos mensuals, sigui nòmina o pensió, de 1.000 euros i associïn un Bizum al compte. Però també una remuneració del 2,53% TAE per a saldos màxims de 50.000 euros. La qual cosa permet obtenir una rendibilitat de 1.250 euros a l'any. En suma, un nou client pot obtenir fins a 1.550 euros.
Es tracta de l'oferta més elevada que ha fet el Sabadell des que va llançar el seu compte online l'octubre de l'any passat, que és des d'on està canalitzant totes les seves promocions a fi de millorar la captació pels canals digitals. Ja que fins al juny, oferia un incentiu de 200 euros per nòmina o pensió. El Sabadell desencadena així una nova guerra de nòmines.
"Ara toca créixer, estem preparats. Estem en el moment de fer un fort impuls comercial", anunciava fa només uns dies el conseller delegat del Sabadell, César González-Bueno, que ha deixat clar la intenció del banc de demostrar al mercat que pot créixer en solitari, sense fusions, abans que els seus accionistes hagin de decidir si acudeixen o no a l'opa del BBVA.
Actualment, la majoria de bancs espanyols ofereixen algun tipus d'incentiu per atreure nous clients. CaixaBank ha estat dels últims a sumar-s'hi i regala des de maig 250 euros per noves nòmines; el Santander ofereix entre 300 i 400 euros, Unicaja també dona 400 euros i Cajamar, 500 euros; D'altres aposten pels comptes remunerats, com Bankinter i Ibercaja, que ofereixen un 5% TAE de remuneració el primer any.
La banca haurà de millorar condicions per competir
Però molt pocs combinen els dos incentius. Entre els principals bancs del país, només Abanca ofereix actualment 370 euros per nòmina i un 2% TAE de remuneració per saldos de fins a 15.000 euros durant el primer any, la qual cosa permet al client obtenir uns 670 euros. Per això l'oferta del Sabadell es col·loca com la millor del mercat i obligarà la resta a millorar les seves per competir.
Sobretot perquè aquestes promocions funcionen. CaixaBank revelava aquest dimecres, en la presentació de resultats, que han captat en els últims dotze mesos (de juny a juny) unes 900.000 nòmines (són xifres en brut, perquè també es produeixen baixes) i la seva quota de mercat assoleix el 40%. És a dir, que una de cada quatre nòmines a Espanya es domicilia en aquest banc.
Segons expliquen des de l'entitat, l'ocupació a Espanya passa per molt bon moment i això fa que les entitats siguin més actives. A més, hi ha molts joves incorporant-se al mercat laboral i els bancs busquen captar la seva atenció amb aquestes promocions. S'hi afegeix la forta competència que hi ha entre els bancs del país per captar nous clients, sobretot des de l'opa.
El Santander també indicava fa uns dies que des de començament d'any ha captat a Espanya uns 400.000 clients i Abanca, uns altres 65.000. Encara que no especificaven quants d'ells amb nòmina. La domiciliació de nòmines o de la pensió s'ha convertit en la punta de llança de la banca per vincular els clients.
Les entitats no volen que els seus clients tinguin comptes a molts bancs, sinó que facin d'un d'ells el seu banc principal. En el qual domiciliïn els seus ingressos i rebuts, però també demanin els seus crèdits o una hipoteca. I amb aquest tipus de promocions han trobat una bona manera de captar i retenir. El Sabadell utilitzarà el sistema Bizum (que només pot anar associat a un banc) per retenir-lo.