La meitat de les empreses espanyoles són clientes del Sabadell. La fortalesa que té el banc en aquest negoci s'ha convertit en un dels seus principals atractius i així li ho va fer saber el BBVA quan li va plantejar una fusió a l'abril, que va ser rebutjada, i després va anunciar una opa. "Normalment, no presumim tant, però en aquest moment ens omple d'orgull poder compartir aquestes credencials", assenyalava aquest dijous el conseller delegat, César González-Bueno, en un fòrum empresarial organitzada per l'IESE i FTI Consulting on a més ha explicat per què el Sabadell va rebutjar l'oferta de fusió del BBVA.
"El 50% de les empreses mitjanes tenen relacions amb Banc Sabadell", assenyalava el CEO, encara que això no vol dir que de totes el tinguin com el seu banc principal. "En algunes sí, en d'altres fem un negoci lateral, i en d'altres som un dels bancs rellevants", aclaria. Per això, el negoci d'empreses s'ha convertit "en la joia de la corona del Banc Sabadell", assegurava.
"És el que millor fem, el que més ens agrada (no vol dir que totes les altres coses no siguin rellevants), però és on hi ha el codi genètic del banc". I això ha permès al banc català que tingui, per exemple, una quota del 30% en negocis relacionats amb l'estranger, com és el crèdit a la importació i l'exportació. Un negoci, destacava, que és "absolutament crític per a les pimes".
També això els ha portat a tenir un NPS (que és l'índex de recomanació neta i la variable que tothom accepta) molt alt. "Som els que tenim el millor NPS a Espanya, per sobre del 25% en aquest segment". Així mateix, el conseller delegat del Sabadell recordava que el banc té una quota de gairebé el 20% en terminals punt de venda (TPV), que són clau per al comerç. "És com el producte estrella per al comerç, per on entra tot el flux d'activitat, un de cada cinc TPV són del banc".
En l'opa anunciada el dia 6 de maig pel BBVA sobre el Sabadell, el banc basc posava en relleu que a Espanya, "Banc Sabadell és un líder en pimes" i aquest era un dels seus atractius, ja que la quota del BBVA en aquest negoci és de l'11,5%. Per aquesta raó, al CEO de Sabadell li omplia d'"orgull" compartir aquestes dades.
Finalment, González-Bueno assenyalava que tenen al voltant de 2.000 gestors comercials dedicats a aquest negoci. "És tot un sistema que va molt més enllà de l'activitat desenvolupada en oficines, que es du a terme amb agents comercials que són en altres punts i, sens dubte, moltíssims serveis centrals absolutament crítics a l'estranger que donen un servei espectacular als nostres clients".
Sabadell ha incrementat en un 48% en el primer trimestre sobre l'últim del 2023 el volum de captació d'empreses. Explicava el CEO que això s'ha produït perquè en els últims anys "sabent que allà hi havia una joia" l'han perfeccionat i han posat en marxa "milers" d'iniciatives. Per exemple, oferint a les empreses mitjanes i petites serveis que normalment oferien a empreses de gran mida.
Encara que la iniciativa "més visible" és que des de finals de l'any passat, el Sabadell està posant en disposició de les pimes "crèdit preaprovacions" i ja han concedit 33.000 milions addicionals. "Estem molt il·lusionats amb aquest creixement", apuntava.