El Sabadell, que el 2023 i el 2024 va obtenir els beneficis més grans de la seva història, anticipa que aquest 2025 també serà un any rècord i que a més comptarà amb el suport de TSB, la seva filial britànica. El banc que presideix Josep Oliu i dirigeix César González-Bueno, que durant molts anys va patir pèrdues amb el seu negoci al Regne Unit, treu ara pit i anticipa un exercici històric, en el qual el resultat millorarà un 15%.

TSB va aportar als comptes del grup català 253 milions d'euros l'any passat, però les seves previsions són que aquest exercici assoleixi un benefici rècord de gairebé 300 milions. Així ho van revelar aquest dimecres el conseller delegat i el director financer, César González-Bueno i Sergio Palavecino, durant la seva intervenció en la conferència financera de Morgan Stanley celebrada a Londres.

"Esperem que el benefici net de TSB el 2025 s'incrementi un 15% gràcies a un avenç del marge d'interessos d'un dígit alt i una reducció de costos del 3% pels estalvis aconseguits amb l'últim pla d'eficiència", explicaven els banquers, que també van indicar que la rendibilitat (ROTI) continuarà millorant aquest any.

El Sabadell, que es troba immers en l'opa del BBVA i que fa mesos que defensa que té més valor en solitari que si li absorbeix el seu competidor, també va presumir de la bona marxa del negoci a Espanya on estan veient "una forta demanda del crèdit, continuen creixent en volums i guanyant quota de mercat". Principalment, en hipoteques i préstecs a empreses, que creixeran amb més força que el crèdit al consum. A més, l'impost a la banca, que s'ha modificat, restarà al seu benefici uns 140 milions d'euros el 2025, uns 50 milions menys que l'any passat.

Les previsions del Sabadell al Regne Unit es coneixen, precisament, en un moment en què el Banc Santander ha tornat a anunciar retallades al país. En concret, el banc que presideix Ana Botín va comunicar aquest dimecres la reestructuració de la seva xarxa d'oficines, que inclou el tancament de gairebé un centenar de sucursals i fins a 750 acomiadaments (que encara està negociant).

Aquests ajustaments de personal se sumen als que el Santander ja va realitzar l'octubre de l'any passat, quan el banc va acabar amb més de 1.400 llocs de treball. I als que va dur a terme entre el 2020 i el 2023 a tot Europa, incloent el Regne Unit. I és que, el negoci del banc al país ha empitjorat en els últims anys. De fet, Santander UK va aportar als comptes del grup el 2024 un benefici de 1.306 milions, que va ser un 15% menys que el del 2023 i el més baix dels últims quatre anys.

El Santander, a més, ha perdut a recentment al president del banc al país, el que ha fet que s'hagi especulat amb la venda del negoci en UK, encara que la mateixa Ana Botín ho ha negat en diverses ocasions.

TSB, tanmateix, va millorar el seu benefici l'any passat gairebé un 30% i espera millorar-lo de nou aquest 2025 i el 2026, segons ha anunciat el CEO i el CFO del banc a Londres. I és que, el Sabadell també va posar en marxa en febrer de l'any passat, un pla per millorar l'eficiència al Regne Unit que va implicar la sortida d'uns 250 empleats i el tancament de 36 oficines al país. I els estalvis de costos ja van començar a reflectir-se en els comptes del 2024, encara que seran més grans en les dels següents exercicis.

Amb tot, el Sabadell va presumir que aquest 2025, de nou, serà un exercici històric per al banc i es veu amb múscul financer per continuar millorant els dividends i la remuneració a l'accionista. Una cosa que també defensarà aquest dijous a Catalunya, on el banc celebra la seva primera junta d'accionistes després de l'anunci de l'opa del BBVA i també la primera des de la tornada de la seva seu.