Instagram ha estat el millor aparador de les sabatilles Hoff, el calçat de moda d'influencers i celebritats com Marta Carriedo, Kira Miró, Sara Carbonero, Anna Simón, Ana Morgade, Arteha Fuster, Belén Hostalet, Gigi Vives, Nayan Kao o Natalia Cebrían, entre altres. Encara que no són només per a dones, també hi ha col·lecció per a homes. Des que Fran Marchena va crear la marca per al canal en línia el 2017 fins a l'actualitat, la projecció ha anat en augment a Espanya, però també a escala internacional. Avui dia, els 5.000 parells de sabatilles de la producció inicial s'han convertit a un milió i es poden trobar a gairebé tot el món. El més recent ha estat l'entrada a Israel, per posar un peu a l'Orient Mitjà, una regió on focalitza el seu pla d'expansió per als pròxims tres anys, amb la mirada posada a l'Aràbia Saudita i els països del golf. "Estan a la mateixa regió, però són països amb públics diferents, i els hem elegit per molts criteris com el desenvolupament del país, PIB per càpita, evolució del retail, demografia...", apunten fonts de la companyia. En països com Israel, la marca aposta pel model de franquícies, amb l'obertura de nou locals en els pròxims cinc anys.

Una altra aposta clara de la seva expansió són els mercats americans. Als Estats Units, disposa de centrals de distribució a Los Angeles, on es troben els magatzems logístics. A Mèxic obrirà 13 botigues en cinc anys i després de les dues o tres primeres en funcionament, en la segona meitat d'aquest any, instal·larà un centre logístic. Actualment, l'empresa té presència a 45 països amb més de 1.300 clients. La meitat de les vendes es generin fora d'Espanya i la previsió és que en tres anys assoleixin el 60%. Davant d'aquest escenari, la visió de futur és ambiciosa, tal com explica el conseller delegat Fran Marchena, "la companyia preveu tancar l'any fiscal vinent 2023-24 amb unes vendes superiors als 60 milions d'euros". Aquesta xifra suposa un increment aproximat del 30% sobre els ingressos de 46,5 milions d'euros del tancament de l'exercici fiscal entre maig del 2022 i abril del 2023, que ha duplicat la facturació de l'exercici anterior. Es tracta del cinquè any consecutiu en què l'empresa duplica les seves vendes, encara que s'ha quedat una mica per sota de les previsions d'ingressar 48,5 milions.

El resultat operatiu (ebitda) ha estat de sis milions. "Les vendes de Hoff són molt sorprenents. Estem molt orgullosos del que estem construint i esperem continuar sent una referència també als mercats internacionals", assegura Fran Marchena. La companyia d'Elx (Alacant), on centralitzada el disseny i desenvolupament de les col·leccions que fabrica a Àsia, ha fixat el seu objectiu en els 100 milions de facturació, el 2025.

Tenda de Hoff en la cèntrica Regent Street de Londres / HOFF

Respecte a la seva xarxa de tendes, a Espanya, Hoff té 15 establiments propis i està en 17 córners d'El Corte Inglés, i en més d'un centenar de punts multimarca. Per a aquest any, planifica l'obertura d'unes altres nou botigues en ciutats com Sant Sebastià, Santander o Múrcia, entre d'altres. En l'àmbit internacional, la marca de sabatilles obrirà botigues a Londres, París, Lisboa i Brussel·les; a més de Milà, Bèlgica o Portugal. A Sud-amèrica o l'Orient Mitjà, es prioritzarà el model de franquícies que ja explota a Israel o Mèxic.

Les sneakers de Hoff, valen entre 100 i 135 euros, calcen dones i homes. L'any passat, la companyia es va endinsar als productes tèxtils i complements com bosses i motxilles, emulant l'estratègia d'altres marques de calçat esportiu o urbà. En calçat, també ha diversificat, amb col·leccions de botes i sandàlies. La plantilla ascendeix unes 125 persones.