Automatic Media va crear fa tres anys un revolucionari servei d’enregistrament de competicions esportives amateurs a partir de càmeres fixes amb Intel·ligència Artificial, estratègicament situades en els camps de futbol o poliesportius, que no necessiten operaris. En el seu consell d’administració hi ha coneguts empresaris vinculats al món de l’esport com Juan Antonio Samaranch Salisach, vicepresident del Comitè Olímpic Internacional (COI); Alfonso Rodés Vilà, president d’Havas Group España; José María Oriol Fabra, vicepresident de Talgo; Ramon Agenjo Bosch, president de Cacaolat, conseller de Damm i vicepresident de la Fundació Damm; o el periodista Josep María Casanovas Puntí, que va ser editor i director del diari Sport i, a sobre, cofundador d’Automatic Media juntament amb l’especialista en màrqueting esportiu Jordi Roquer.
Aquesta empresa d’enregistraments de competicions esportives amateurs, que opera amb la marca ATM Media TV, ha aconseguit incrementar la facturació en cada exercici però sense abandonar encara els números vermells. Automatic Media va facturar l’any passat 1,56 milions d’euros, un 123% més que en el 2022, però amb 284.000 euros de pèrdues, si bé aquestes van ser un 45% inferiors a les de l’exercici anterior, segons els comptes que han dipositat en el Registre Mercantil.
Automatic Media (ATM Media TV) és una empresa amb seu a Esplugues de Llobregat que fa dos anys es va aliar amb la multinacional israeliana Pixellot, especialitzada en tecnologies d’Intel·ligència Artificial aplicades a les retransmissions automatitzades de competicions esportives.
Les seves càmeres s’instal·len en punts fixos de les instal·lacions esportives. Capten el so ambient i l’integren a la retransmissió, però els clients (clubs, federacions o ajuntaments) hi poden afegir la veu de locutors o elements gràfics com el marcador o estadístiques. Aquestes càmeres no necessiten manteniment ni personal per operar-les.
Els clubs, entitats o ajuntaments que instal·len aquests equips paguen un lloguer que va de 250 a 499 euros mensuals segons el servei que contractin. Les càmeres es poden utilitzar per enregistrar competicions de 16 disciplines esportives i també els entrenaments.
El periodista Josep Maria Casanovas i Jordi Roquer, socis en l’agència de màrqueting esportiu SevenMila, son els impulsors del projecte Automatic Media (les dues societats comparteixen la mateixa seu a Esplugues de Llobregat), a la qual s’hi van sumar com a accionistes coneguts empresaris que en l’actualitat apareixen en el seu consell d’administració. Entre aquests destaca la família Samarach: Juan Antonio Samaranch Salisachs n’és conseller i un dels seus fills, Mattia Samaranch Bigelli, exerceix de director de desenvolupament d’ATM Media TV.
El banc d’inversió GBS Finance, fundat per Juan Antonio Samaranch, ha participat en anteriors rondes de finançament d’Automatic Media. I un dels socis de GBS, l’economista Pablo Díaz-Lladó, també apareix en mencionat com a soci, amb una petita participació, en les memòries que acompanyen els comptes.