L'empresa farmacèutica francesa Sanofi ha inaugurat aquest dilluns les noves oficines a Barcelona, a través de les quals vol continuar apostant per la innovació de la companyia, que acumula una inversió de 200 milions d'euros en els últims cinc anys a Espanya. El director general de la companyia a nivell global, Paul Hudson, ha manifestat que el grup continuarà invertint en el Global Innovation Center de Barcelona i potenciant la plantilla. Els seus esforços en matèria de I+D se centren en la investigació de molècules Best i First in Class, que són aquelles molècules considerades les millors en la seva categoria terapèutica i les que tenen un nou mecanisme d'acció.
En el Global Innovation Center (GIC), un hub digital global encarregat de la transformació digital de la companyia, es desenvolupen diversos programes. Destaquen el projecte de "Data Research & Development", que mitjançant l'ús de big data ajuda a millorar i accelerar els processos de I+D i optimitzar així el desenvolupament de noves teràpies; i el projecte "Supply Chain Analytics", l'objectiu del qual és la creació de models predictius que permetin planificar quins medicaments produir i distribuir per a tots els països del món en el moment adequat.
Actualment, la firma té 800 persones treballant i ocupa les noves oficines de la Torre Meridian, que substitueixen les antigues de Diagonal-Mar i que han servit per unificar totes les instal·lacions que tenia repartides per la ciutat. "Aquesta inauguració ens permet continuar lluitant pel nostre propòsit: utilitzar el poder de la ciència per millorar la vida de les persones", ha manifestat la directora general de Sanofi a Espanya, Raquel Tapia, en l'acte institucional d'inauguració. La filial de Sanofi a Espanya compta amb més de 1.400 col·laboradors, repartits entre la seu central de Barcelona, les seves oficines a Madrid, el centre industrial a Riells i Viabrea (Girona) i diversos equips distribuïts per tot el territori nacional.
Les noves oficines de Sanofi s'han dissenyat amb la intenció d'oferir als treballadors tres possibles ambients de treball: en una mateixa planta, l'empleat pot escollir entre treballar en una zona comuna on es pot parlar amb companys, una altra on el nivell de soroll és moderat i una altra on tothom guarda silenci per poder concentrar-se millor, segons informa Efe. Amb la pandèmia, l'empresa francesa ofereix als seus treballadors tres dies de teletreball, de manera que no disposa de 800 llocs de treball, sinó que assumeix que no fan falta perquè mai coincideixen els 800 alhora.
La filial de Sanofi a Espanya compta amb més de 1.400 col·laboradors, repartits entre la seu central de Barcelona, les seves oficines a Madrid, el centre industrial a Riells i Viabrea (Girona) i diversos equips distribuïts per tot el territori nacional.
La nova casa de Sanofi és també un compromís amb el medi ambient: el 100% de l'energia que utilitza ve d'energies renovables i la moqueta del terra està feta amb xarxes de pescadors obtingudes del fons marí. Amb això, i la resta de mesures ecològiques, Sanofi espera reduir la seva empremta de carboni en un 91% respecte dels volums de contaminació dels últims anys.
La Torre Meridian, ubicada a prop de l'Avinguda Meridiana de Barcelona, és un modern edifici de 18 plantes de les quals Sanofi n'ocupa 6, corresponents a un total de 7.500m². El projecte l'ha elaborat l'estudi d'arquitectura Ruiz Larrea basat en el model de feina WorkX o Work Experience desenvolupat per Sanofi. La nova seu s'ha concebut per fomentar nous models híbrids de treball, en el qual tots els empleats puguin desenvolupar la seva activitat i col·laborar d'una manera més flexible. Amb aquest propòsit, les oficines compten amb 3 tipus d'àrees diferenciades segons el tipus d'activitat.
En total, la nova seu disposa de més de 100 sales de reunions i 5 Community Hub's, equipats tots ells amb recursos digitals i col·laboratius d'última generació per mantenir reunions híbrides i col·laborar a distància. A més, s'ha implementat la tecnologia IoT (Internet of Things) i els empleats tenen accés a la gestió del seu dia a dia de manera còmoda a través d'una app que permet la reserva de diferents espais de l'edifici, accés a serveis com la gestió de la presencialitat a les oficines, i la reserva de taquilles i places d'aparcament.