El Santander anuncia aquest dimarts una reestructuració de la seva xarxa de sucursals al Regne Unit, on modificarà el format d'algunes d'elles per incloure'n 18 sense finestreta i 36 amb horari reduït, a més dels seus 290 de servei complet i cinc Work Cafés. Com a part dels canvis, el banc que presideix Ana Botín comunica el tancament de 95 oficines el juny de les 444 existents al país. És a dir, el 22% del total.
A més, destaca que uns 750 treballadors "estarien en risc d'acomiadament" rere aquests tancaments, si les propostes amb els sindicats no prosperen. En qualsevol cas, la filial britànica del Santander assegura que si fossin acomiadats "se'ls brindarà suport, incloent assistència per trobar llocs de reubicació dins del banc, accés a suport especialitzat per a la recol·locació i suport específic per al seu benestar". De fet, ja preveu recol·locar-ne uns 96, per la qual cosa la xifra de sortides es reduiria a 650.
El conseller delegat del Santander, Héctor Grisi, ja va anunciar el mes d'octubre passat que havien negociat la sortida del banc de 1.425 persones al Regne Unit, i que probablement hi hagués més. El banc justifica tots aquests canvis pel canvi de comportament dels clients, que cada vegada són més digitals i realitzen més operacions pels canals online i menys en oficina física.
En aquest sentit, el Santander UK destaca que les transaccions digitals han augmentat un 63% des de 2019, mentre que les transaccions financeres en oficina s'han reduït un 61% en el mateix període. Assenyala també que des de 2019, ha augmentat en un 82% els comptes corrents oberts digitalment, un 56% els usuaris de banca mòbil, un altre 89% les transaccions mitjançant aplicacions de banca mòbil i un 73% els inicis de sessió mòbils, fins a 1.900 milions.
Des de Santander UK expliquen que, a mesura que canvia el comportament dels clients, el banc s'assegura que les sucursals es mantinguin preparades per al futur. "La nostra nova combinació de sucursals amb servei complet, juntament amb Work Cafés, sucursals sense finestreta i sucursals amb horari reduït, busca l'equilibri perfecte entre la banca digital i la gestió financera presencial. Com a empresa, hem d'adaptar-nos als clients i equilibrar la nostra inversió en tots els llocs on hi interactuem, per oferir-los el millor ara i en el futur."
Des del banc asseguren que tancar una sucursal sempre és una decisió molt difícil i dediquen molt temps a avaluar on i quan fer-ho i com minimitzar l'impacte que pugui tenir en els clients. Tanmateix, incorporaran nous "Banquers Comunitaris" per brindar atenció personalitzada als clients en la gestió financera i suport en general. Aquests banquers visitaran setmanalment les comunitats locals i assistiran als Centres Bancaris locals.
Després dels canvis, el 93% de la població del Regne Unit continuarà residint a menys de 16 quilòmetres d'una sucursal de Santander, afegeix el banc en un comunicat, on destaca que tots els titulars de comptes corrents i d'empresa de Santander també podran realitzar les seves operacions bancàries en una de les més d'11.000 sucursals de Correus a tot el país i els 112 Centres Bancaris. I que totes les sucursals que tanquen es troben a menys d'1,6 quilòmetres de l'oficina de Correus més propera.
Més Work Café
Santander UK destaca que també està invertint en més Work Cafés, n'ha inaugurat dos recentment i ja té prevista l'obertura d'un nou local que s'anunciarà pròximament. El concepte Work Café, que Santander està implementant globalment, ofereix un espai per a comunitats i empreses locals, incloent espai de coworking, wifi d'alta velocitat i un espai dedicat a esdeveniments, a què poden accedir gratuïtament tant clients com no clients.
A més dels Work Cafés, el banc ha invertit "desenes de milions de lliures" en un programa d'inversió en sucursals durant els últims dos anys, renovant 99 sucursals i preveient l'acabament d'altres 50 el proper any. Les sucursals acabades de renovar inclouen una sala d'autoservei digital que ofereix privacitat als clients, a més d'un espai per parlar amb equips específics i accedir a la banca en línia.
Alhora, el banc destaca que també està millorant la seva aplicació de banca mòbil, el seu servei de xat i la seva banca telefònica per donar suport als seus clients. Això inclou un millor desenvolupament de la seva nova aplicació de banca mòbil, llançada el 2024, així com la inversió en solucions digitals innovadores.