Santander llança Openbank als Estats Units aquest dilluns i per celebrar-ho, la presidenta del grup, Ana Botín, tocarà la campana a Wall Street al tancament de la sessió. Tot i que la Borsa de Nova York ha lluït durant tot el dia una bandera amb el nom del banc digital; Fa tot just tres setmanes, Openbank va iniciar les seves operacions a Mèxic en format de prova amb l'objectiu de començar a funcionar de manera oficial aquesta mateixa tardor. Amb aquestes noves incorporacions, l'entitat s'estableix en set països, ja que ja ofereix servei a Espanya, Alemanya, Portugal, els Països Baixos i l'Argentina.
Amb el llançament als EUA, el Santander començarà a donar servei a clients particulars a tot el país per primera vegada. Doncs fins ara ho feia a través de la seva xarxa de sucursals, que s'ubica al nord-est dels Estats Units i, per tant, no arriba a tot el territori. A través de la marca Openbank oferirà productes d'estalvi aquest 2024, encara que la seva intenció és llançar més productes el 2025, com ja ho fa a Europa. Entre altres coses, accelerarà la captació de dipòsits.
El Santander ha aprofitat la tecnologia propietat de Santander per al llançament d'Openbank als Estats Units, la qual cosa suposa "una important fita en la transformació del grup", que provarà de fer-la a tots els mercats on opera, segons explica en un comunicat. Aquesta plataforma integra una infraestructura de core bancari, amb una interfície de client i dades frontal que permet, entre molts altres beneficis, obrir un compte a través del web o app d'Openbank en tan sols cinc minuts.
"Openbank reflecteix el nostre convenciment que la manera d'aportar el valor més gran als nostres clients i accionistes és desplegant la nostra pròpia tecnologia basada en el núvol a nivell global perquè ens dona un avantatge competitiu i sostenible. Els Estats Units són un mercat clau per a nosaltres, on hem estat expandint el nostre negoci durant els últims anys," assenyala Ana Botín, presidenta de Banc Santander.
"Openbank és un dels bancs digitals més avançats d'Europa, amb una proposta de valor completa que ha estat provada amb èxit a diversos mercats. El nostre objectiu és oferir als clients nord-americans el millor compte d'estalvis a través d'un servei digital, ràpid, senzill, amb alta rendibilitat i la millor experiència de client en qualsevol moment i lloc", afegeix Petri Nikkilä, CEO global d'Openbank.
Openbank també arriba a Mèxic
Openbank va obrir a finals de setembre una llista d'espera per a nous clients a Mèxic, on espera obrir-se a tots els clients en aquesta recta final d'any, més concretament a la tardor. Aquesta llista d'espera ha estat el procés normal que ha seguit Openbank a l'hora d'entrar a nous mercats.
La intenció del banc digital del Santander és anar donant accés als nous clients en blocs de forma escalonada en un procés que pot durar un o dos mesos aproximadament.
Per liderar les operacions d'Openbank a Mèxic, Santander va nomenar Matías Núñez com a director general per al país.