El Santander serà el patrocinador i banc oficial de la Fórmula 1. L'entitat ha arribat a un acord que s'estendrà diversos anys i que començarà el 2025. El banc que presideix Ana Botín ha estat involucrat en la F1 durant 15 anys (des de 2006) amb el patrocini de carreres i d'equips com Scuderia Ferrari i McLaren. Però amb aquesta aliança farà un pas més i reforçarà la visibilitat del banc als seus mercats principals, com els Estats Units, Brasil, Mèxic, el Regne Unit o Espanya, ja que les marques Santander i Openbank, es veuran a les tanques dels circuits en els Grans Premis.
El Santander vol llançar Openbank, el seu banc 100% digital, als Estats Units a finals d'aquest any i aquest patrocini serà estratègic per posicionar la marca. D'altra banda, el banc ha comunicat que proporcionarà als fans de Fórmula 1 contingut exclusiu i altres activacions a través del patrocini.
En una nota, el Santander recorda que la Fórmula 1 és un dels esports més vistos al món, amb una audiència global acumulada de 1.350 milions el 2023, segons Nielsen. I el 60% d'aquesta audiència es troba als mercats principals del grup, amb un abast creixent als Estats Units i en el públic jove de tot el món.
En concret, l'F1 compta amb 24 Grans Premis a 20 països, molts d'ells als principals mercats de Santander a Europa i Amèrica. "Durant gairebé dues dècades, des que Banesto va començar a treballar amb la F1, l'abast global d'aquest esport ha ajudat Santander a connectar amb els seus clients, aprofundir en les seves relacions i enfortir la nostra marca, ressalta Ana Botín, presidenta de Banc Santander, en la nota.
"Santander té molta història en aquest esport i saben que podem oferir una gran plataforma per continuar donant a conèixer la seva marca a tot el món", afegeix Stefano Domenicali, conseller delegat de Fórmula 1.