La companyia saudita STC culmina el seu desembarcament en Telefónica. L'operadora ha informat aquest dijous que ha dut a terme finalment l'increment de la seva participació en la teleco del 4,97% al 9,97%, en executar la compra del 5% pendent, que tenia mitjançant derivats. Aquest augment de la participació li dona dret a demanar un conseller, com s'ha encarregat de recordar l'empresa saudita.

"La recepció de l'autorització d'inversió estrangera per part del Consell de Ministres d'Espanya", produïda a finals de novembre de 2024, "permet a STC augmentar els seus drets de vot del 4,97% al 9,97% i el dret a nomenar un membre del consell d'administració de Telefónica", diu el comunicat penjat per l'empresa en la seva pàgina web. "Després del compliment de tots els requisits pertinents, STC ha augmentat els seus drets de vot", afegeix la breu nota de l'operadora.

Amb aquesta operació, prevista des de l'inici, però que estava subjecta a la llei antiopes, STC se situa pràcticament amb el mateix percentatge que la SEPI, l'empresa d'inversions de l'Estat espanyol, que té un 10%, un any i mig després d'anunciar la seva entrada en Telefónica. Per sota queda La Caixa, a través de Criteria, que té un 5%, i Blackrock i el BBVA, amb alguna cosa menys d'aquest percentatge.

STC tenia sis mesos per executar la compra d'aquests derivats després de l'aprovació per part del Consell de Ministres, però ho ha fet una setmana després del viatge del nou president de Telefónica, Marc Murtra, a Riad per reunir-se amb la cúpula de l'empresa saudita.

La teleco espanyola n'ha canviat bastant respecte a aquella que va abordar STC. El moviment d'aquesta empresa va generar la reacció del govern de Pedro Sánchez, que va decidir comprar el 10% per controlar els moviments al voltant d'una companyia que considera estratègica. L'Estat, a través de la SEPI, s'ha convertit en l'accionista principal, fins al punt que, aquest gener, va promoure la sortida de José María Álvarez-Pallete i el nomenament de Marc Murtra com a nou president executiu.