SaveFamily, una tecnològica càntabra de dispositius amb solucions per protegir infants, ancians i persones dependents, ha posat rumb als 10 milions d'euros, amb una previsió de creixement anual del 60%, consolidant la tendència alcista que es va disparar des de la sortida de la crisi de la pandèmia, amb creixements de la demanda del 40%. Per al seu fundador i director, Jorge Álvarez, els desenvolupaments de SaveFamily tenen una bona acollida a França, Alemanya i Itàlia —un mercat que va obrir en 2023—, però també "ens arriba la demanda des de Sud-amèrica per als nostres productes, amb especial èmfasi en els rellotges intel·ligents per a nens que incorporen GPS i control parental, que anem adaptant amb la incorporació de nous serveis". A Portugal i França, les vendes de la marca van créixer un 65% i un 125%, respectivament, l'any passat.

En aquest segment, SaveFamily ha llançat un nou model de SaveWatch Plus, l'únic rellotge intel·ligent del mercat que incorpora WhatsApp segur i el desbloqueig mitjançant PIN, patró i reconeixement facial, "perquè el servei d'atenció al client és una prioritat per a la marca", creada el 2017 i amb seu a Castro Urdiales (Cantàbria). "Les famílies tenien interès que els dispositius dels seus fills també tinguessin WhatsApp perquè és una eina que ara utilitzen moltes llars per comunicar-se amb més rapidesa, però no els servia una eina en obert, per la qual cosa als nostres dispositius l'acció de control parental permet activar-lo i desactivar-lo o bloquejar-lo si és necessari", comenta Álvarez i concreta que el model també ha incorporat altres aplicacions com l'accés al traductor de Google o a alguns jocs didàctics més dels quals ja venien instal·lats als rellotges anteriors.

La companyia fabrica els dispositius a Singapur i el desenvolupament del programari correspon a un equip multidisciplinari format per més de 22 professionals que, a més, atén les més de 200.000 famílies que formen la seva cartera de clients. La compra pot fer-se online i en botigues a tot Espanya, a Lisboa i a Porto. A Espanya, la companyia està associada amb la cadena Phone House i també es distribueix en botigues de mòbils o en joieries tradicionals. Els rellotges intel·ligents es venen entre 80 i 150 euros.

"Els clients compren el rellotge intel·ligent per un tema de seguretat cap als seus fills, utilitzen el rellotge i està demostrat que el 65% l'utilitzen diàriament", de tal manera que s'adapten als horaris escolars, "perquè veiem com les escoles estan posant límit a l'ús dels mòbils en horari lectiu". Les famílies l'utilitzen "no principalment per tenir un control sobre els nens, sinó per preservar la seva seguretat amb la geolocalització i el botó de SOS que envia una triple trucada en cas d'urgència, la limitació de l'entrada de les trucades a números autoritzats pels pares —de fins a 15 contactes—, l'accés a les xarxes, l'elecció de jocs didàctics, pedagògics...". Una infinitat d'"aspectes que cada vegada més preocupen les famílies i a què responem des de la nostra idea fundacional que és la de generar una alternativa al mòbil en obert per conèixer si els nostres fills estan segurs".

Un dels models de rellotge intel·ligent de SaveFamily.

Aquests serveis i la connectivitat s'obtenen a través de la targeta SIM que té un cost de subscripció de 6 euros mensuals i que permet al rellotge connectar-se a l'antena dels principals operadors per assegurar la cobertura i el roaming gratuït a la Unió Europea. "Per a la seguretat dels nens, la targeta SIM de SaveFamily no utilitza números reciclats d'altres companyies, sinó que és un nou número exclusiu per als petits de la casa", adverteix Álvarez.

De les vendes totals de 6 milions d'euros registrades per SaveFamily el 2023, un 65% van correspondre a la gamma de rellotges intel·ligents per a nens i el 35% restant provenen dels dispositius per a ancians i persones dependents. En aquests casos, SaveFamily incorpora serveis d'assistència mèdica amb un rellotge amb GPS per a adults amb videotrucada, avís de caiguda, recordatori de medicaments, monitoratge de la salut. Jorge Álvarez destaca que aquest tipus de dispositiu "és ja la segona marca més venuda a França i Alemanya".