La marca espanyola Seat, que pertany al grup Volkswagen (VW), va obtenir entre gener i setembre un benefici operatiu rècord de 501 milions d'euros, davant la pèrdua de 10 milions d'euros un any abans, per l'èxit del model Cupra, més volums de venda i reducció de costos.
Les vendes de Seat i Cupra van pujar en els tres primers trimestres fins a 454.000 unitats (+36,5 %), xifres que inclouen el A1 fabricat per a Audi, segons el balanç d'aquell període que va publicar aquest dijous l'empresa matriu VW.
Els models Cupra Formentor i el Cupra Born van tenir una forta demanda. El volum de negoci de la marca Seat/Cupra va millorar fins a 10.800 milions d'euros en els tres primers trimestres de l'exercici (+38,6 %).
Per part seva, Volkswagen, el grup propietari de Seat, va guanyar 11.348 milions d'euros entre gener i setembre, un 7,5% menys del reportat en el mateix període de l'any anterior. El motiu són les pèrdues en les operacions amb derivats per a cobrir-se de les oscil·lacions de preus de les matèries primeres.
Quant a la facturació, aquesta va millorar en els tres primers trimestres fins a 235.102 milions d'euros (+16%) i el resultat operatiu va caure fins a 16.200 milions d'euros (-7%), la qual cosa dona una rendibilitat operativa sobre la facturació del 6,9%. Així mateix, les matriculacions mundials de totes les seves marques van avançar un 10,9% en el període, fins a 6,71 milions de vehicles.