La companyia Seat, que inclou les marques Seat i Cupra, va tancar el primer semestre de l'any amb un benefici rècord de 406 milions d'euros, un 9,4% més que en la primera meitat de 2023, quan el seu resultat va assolir els 371 milions. Així es desprèn dels comptes de gener a juny del grup automobilístic alemany Volkswagen, al qual pertany, i que va obtenir un benefici de 6.378 milions d'euros en el primer semestre de 2024, un 14,5% menys que en el mateix període de l'exercici anterior, malgrat créixer en ingressos.
Segons l'informe financer de Volkswagen, fins i tot juny, les marques Seat i Cupra van aportar uns ingressos totals en aquest semestre de 7.752 milions d'euros, un 4,6% més que el 2023. Així mateix, ambdues marques van assolir unes vendes totals de 344.000 vehicles, un 8,5% més, si bé aquestes xifres inclouen els A1 d'Audi que es fabriquen a Martorell (Barcelona), precisa VW en els seus comptes.
Aquest divendres, Seat donarà a conèixer a quant van ascendir exactament les vendes de Seat i de Cupra de gener a juny, si bé Volkswagen ja destaca el gran protagonisme de models com el Cupra Formentor i de la família Lleó. La marca Cupra està sent en els últims anys el motor del creixement en ingressos i en resultats de la companyia Seat.
Quant als ingressos de Volkswagen de gener a juny, la facturació del grup va augmentar un 1,6% en el primer semestre de l'any, fins als 158.800 milions, a causa del desenvolupament empresarial de serveis financers. Concretament, la divisió automobilística li va reportar a la companyia 129.365 milions, un 0,9% menys interanual; mentre que la facturació dels serveis financers va créixer un 14,6%, fins als 29.435 milions.
Volkswagen destaca que el 2024 està sent l'any de més ofensiva de productes del grup i que estan realitzant una reestructuració integral de les seves àrees de negoci "en un entorn exigent", tot i que encara tenen feina per davant. La companyia va vendre 4,341 milions de vehicles fins al juny, un 2,6% menys que un any abans, mentre va lliurar 4,348 milions d'unitats, la qual cosa suposa un descens del 0,6% respecte a l'exercici anterior, i va produir 4,6 milions, un 1,8% menys interanual.
En la seva divisió Core Brand Group -on s'agrupen Volkswagen, Skoda i Seat-, el grup va ingressar 69.051 milions en el primer semestre, un 0,4% més que un any abans; mentre va vendre un 1,8% més de vehicles (2,49 milions). Per contra, la facturació de la seva unitat d'alta gamma -Audi, Lamborghini, Bentley i Ducati- va caure un 9,5%, fins als 30.939 milions, després de vendre 539.000 unitats (un 17,7 % menys); mentre que els esportius Porsche li van reportar un 6,3% menys, fins als 17.695 milions, després que les seves vendes caiguessin un 11,1%, fins als 152.000 vehicles.
La divisió de camions -MAN, Volkswagen Truck & Bus, Scania i Navistar- va assolir una xifra de negoci de 22.738 milions, un 1,8% més, mentre va vendre 161.000 unitats, un 4,2% menys. En aquest context, la companyia ha mantingut les seves expectatives d'ingressos de cara a 2024, quan espera que augmentin un 5 %; mentre que la rendibilitat sobre vendes oscil·larà entre el 6,5 i el 7 %, davant entre el 7 i el 7,5 % que preveia anteriorment.