Cupra, la marca esportiva de Seat, pretén entrar al mercat dels Estats Units el 2030 i, per fer-ho, ha iniciat converses "per explorar una nova aliança" amb Penske Automotive Group, que ja té experiència amb la distribució d'automòbils de Grup Volkswagen, segons ha expressat l'empresa catalana en un comunicat. Cupra vol vendre allà cotxes a combustió, híbrids endollables i elèctrics i aprofitaria les fàbriques del Grup Volkswagen al país per fabricar un dels seus models, encara que no n'especifica quin.
"L'ambició de CUPRA és ser una marca realment global i l'expansió als Estats Units representa una de les fites més importants al nostre camí", ha afirmat Wayne Griffiths, CEO de CUPRA. "Sentim un gran respecte pel mercat nord-americà i som conscients que una estratègia sòlida de distribució i vendes és essencial per a l'èxit. En iniciar converses preliminars amb Penske Automotive Group, estem explorant oportunitats amb el millor soci possible, ja que compta amb la xarxa de distribució adequada per presentar CUPRA a una nova generació de nord-americans amants dels cotxes. El lideratge de Penske Automotive Group al sector i la seva experiència amb el Grup Volkswagen fan que sigui una possible aliança molt prometedora", ha afegit el directiu.
L'anunci arriba 7 anys després del naixement de Cupra el 2018, aposta de futur de la marca tant en gamma alta com en models elèctrics i que ja ha venut més de 750.000 cotxes. Encara que el seu principal mercat en el dia d'avui està a Europa, on és una de les marques que més creix, Cupra està multiplicant les seves vendes a Mèxic i Turquia i el 2022 es va llançar al mercat australià. A més, té una fàbrica a la Xina on produeix el seu SUV elèctric, el Cupra Tavascan.
De fet, l'empresa catalana s'havia oposat a la imposició d'aranzels a cotxes xinesos aprovada per la Unió Europea i que també adopta els Estats Units. El president electe dels Estats Units, Donald Trump, ha defensat incrementar aquests aranzels, per la qual cosa fabricar el vehicle dins del país pot ser una via per evitar aquestes taxes.
Serà la primera vegada que Seat ven o produeix en la primera potència mundial, el mercat amb més nombre de cotxes del planeta fins a un total de 255 milions matriculats.
Encara que gràcies a l'impuls de Cupra, Seat està patint menys caiguda de negoci que Grup Volkswagen, al qual pertany, l'enfocament internacional de tot el grup està ara mateix en transformació, amb l'avenç dels cotxes elèctrics a un ritme més lent de l'esperat a la Unió Europea i també a Espanya. Per afrontar la descarbonització, el sector de l'automoció afronta la que serà la transformació més important de la seva història.