Seat i Cupra van arribar als 37.000 vehicles venuts al gener, fet que suposa un augment del 2,2% interanual, segons va informar aquest divendres el grup automobilístic alemany Volkswagen al qual pertanyen aquestes dues marques.
L'aposta estratègica de Seat per Cupra, la seva marca premium llançada el 2018, va marcar el creixement de vendes de la companyia el 2023, quan van vendre un 35% més d'unitats, fins a arribar a les 519.200 respecte a l'exercici anterior. Concretament, Cupra va aconseguir el seu rècord històric en vendre 230.700 unitats, un 50% més que el 2022. Tot i el creixent pes de Cupra en les vendes de la companyia amb seu a Marorell, els models de Seat segueixen venent més en conjunt i també van créixer un 24%. Curiosament, el principal mercat de Seat i Cupra no és a Espanya, sinó a Alemanya.
Per cert, l'inici de la fabricació de vehicles elèctrics a la planta de Seat de Martorell (Barcelona) es retardarà fins, probablement, principis de 2026, sis mesos més tard del previst.
El grup alemany Volkswagen va informar aquest divendres que les seves vendes globals van créixer un 13,3% al gener respecte al mateix mes del 2023, fins a situar-se al voltant de les 700.000 unitats. Aquest increment el van atribuir a la demanda del mercat xinès, que va compensar la caiguda a Europa occidental, segons informa Efe.
Segons les dades facilitades per la companyia, Volkswagen va vendre 698.200 vehicles al gener, un 13,3% més interanual, 290.900 dels quals es van entregar a la Xina. El gegant asiàtic va tornar a posicionar-se en l'arrencada del 2024 com el principal mercat per a Volkswagen, després que les seves vendes augmentessin el 43,3% interanual, davant el descens del 40,7% que havien experimentat un any abans. Juntament amb la Xina, les transaccions a l'Orient Mitjà i l'Àfrica es van incrementar un 13,7% fins a 27.700 vehicles, mentre que les d'Europa central i de l'Est van pujar un 8,2% fins a 32.400 unitats.
Perd impuls a Europa i als Estats Units
En sentit contrari, Volkswagen va vendre un 16,3% menys a Àsia i el Pacífic, amb 20.900 unitats, i un 3% menys a Europa occidental, amb 224.600 vehicles. A més, els lliuraments de la companyia van caure un 1% a Amèrica del Nord, fins a les 66.300 unitats, i un 0,2% a Amèrica del Sud, fins a 35.400 vehicles.
La marca Volkswagen va entregar al gener 382.900 unitats, un 18% més, mentre que la txeca Skoda va vendre 67.000 vehicles, un 7,1% més.
Respecte a la gamma alta, Audi i Lamborghini van augmentar els lliuraments un 13,2% i un 5,5%, respectivament, mentre que Bentley les va reduir un 36,9%, fins a les 700 unitats. Per part seva, el fabricant d'esportius Porsche va incrementar les vendes un 6,9% interanual, fins a les 26.600 unitats.
La divisió de camions, que té les marques MAN, Volkswagen Truck & Bus, Scania i Navistar, va vendre al gener 22.400 unitats, un 1,5% menys que fa un any.