Seat va tancar el primer semestre d'aquest any amb uns beneficis operatius de 371 milions d'euros que contrasten amb les pèrdues de 97 milions registrada en el mateix període de l'exercici anterior. Es tracta dels beneficis més alts obtinguts per la companyia de Martorell en un primer semestre, impulsats per les vendes de la marca Cupra.

La xifra de negoci de Seat va arribar a 7.411 milions d'euros en els primers sis mesos de 2023, que suposen una pujada del 37,8% respecte als 5.377 registrats fa un any, mentre les matriculacions de vehicles van assolir les 261.434 en el primer semestre, un 28,1% més que les 204.121 de la primera meitat de 2022.

Els paràmetres percentuals de Seat en els primers sis mesos d'aquest any superen els del grup Volkswagen del qual formen part. Encara que va disparar les vendes, va retrocedir en beneficis. Així, Volkswagen va obtenir fins al juny un benefici net atribuït de 7.459 milions d'euros, un 27,6% menys que en el primer semestre de l'any passat. El benefici operatiu subjacent va ascendir a 13.900 milions, amb un marge operacional del 8,9%. A més, el benefici operatiu es va situar en 11.347 milions, un -11,5%, per l'impacte de les assegurances de cobertura després de la caiguda del valor de derivats sobre matèries primeres, per cobrir-se de fortes fluctuacions dels preus.

Augment de les vendes

Volkswagen va informar aquest dijous que ha elevat un 18,2% la seva facturació fins al juny, amb 156.257 milions d'euros, per l'augment de les vendes a Europa i Amèrica del Nord, així com per la venda de models més cars i uns preus favorables.

Els lliuraments mundials pugen un 12,8% i superen els 4,37 milions de vehicles. Així mateix, els lliuraments d'elèctrics es disparen gairebé un 50% i representen un 7,4% del total, mentre la cartera de comandes a Europa occidental suma 1,65 milions d'automòbils, 200.000 d'ells elèctrics.

Enforteix la seva posició a la Xina

El grup Volkswagen enforteix la seva posició estratègica a la Xina i té per objectiu nous segments de mercat i de clients amb noves col·laboracions amb socis xinesos. La marca VW i la companyia xinesa Xpeng desenvoluparan junts dos nous models elèctrics de la marca VW en el segment de la classe mitjana que seran llançats al mercat xinès el 2026. A més, la marca de la gamma alta Audi i SAIC han firmat un memoràndum d'entesa per ampliar la seva cooperació i desenvolupar ràpidament elèctrics del segment prèmium.

El conseller delegat de Volkswagen, Oliver Blume, va indicar que han realineat i reestructurat estratègicament el grup "amb un pla net i fites mesurables". Blume va considerar que el resultat del primer semestre va ser sòlid i va destacar que les vendes a Amèrica del Nord remunten i que enforteixen la seva posició a la Xina mitjançant col·laboracions tecnològiques i es dirigeixen a l'electromobilitat completa. "Per a nosaltres l'important és el creixement a llarg termini sostenible amb el focus en el valor sobre el volum", va afegir Blume.

La posició de liquiditat de la divisió d'automoció ascendeix a 33.627 milions d'euros, un 19,2% més. La companyia confirma les previsions per al conjunt de 2023, amb uns lliuraments d'entre 9 i 9,5 milions d'unitats (abans 9,5 milions d'unitats).