El vicepresident de Compres de Seat, Marc Riera, ha insistit aquest dimarts en què els aranzels que la UE ha imposat als vehicles elèctrics fabricats a la Xina "no són la millor solució i posen seriosament en risc el futur de la companyia". Riera ha afegit que la companyia Seat està en converses "intenses" amb la UE per fer-los canviar de postura respecte a aquests aranzels. El conseller delegat de Seat i Cupra, Wayne Griffiths, ja va advertir començaments d'aquest mes que la companyia "corre perill" per l'impacte dels aranzels europeus als cotxes elèctrics xinesos, ja que, amb el nivell actual, la venda del seu model Tavascan (fabricat a la Xina) és "a pèrdues".

Sobre el mercat espanyol de vehicles elèctrics, Riera ha assegurat que estan "molt distants" de l'objectiu que s'havia marcat el sector, que l'ha xifrat en l'entorn del 25%, i ha al·ludit a dos motius principals: el preu dels cotxes i la insuficient infraestructura dels punts de recàrrega. Seat ha comentat, "fa tot el possible per reduir al màxim els costos, que impliqui una reducció de preu final."

Perquè el preu sigui més assequible es necessiten, ha dit, "mesures incentivadores per part del Govern perquè el client vegi amb claredat en anar al concessionari l'avantatge d'elegir l'elèctric". En aquest sentit, Riera s'ha referit a mesures com el Moves "que siguin immediates i també fiscals". Quant a la infraestructura de recàrrega, el vicepresident de Compres de Seat ha assenyalat que el Govern "diu que l'actual infraestructura és suficient, mentre que creiem que s'ha de reforçar la infraestructura amb punts de recàrrega d'alta potència i que siguin operatius."

El 2021, la companyia espanyola va presentar un ambiciós pla, denominat Future Fast Forward, l'objectiu del qual és liderar l'electrificació de la indústria de l'automòbil a Espanya. El motor clau d'aquest pla és la producció de vehicles elèctrics urbans a Espanya a partir de 2025. Sobre l'esmentat projecte Tavascan, Griffiths va argumentar que aquest programa i l'empresa "corren perill" pels aranzels de la UE, ja que s'entrecreua també el llançament dels models Cupra. Si Seat no assoleix l'èxit previst, "en el pitjor dels casos" es reduiria la producció dels cotxes Seat en Espanya.