Seat, la companyia del grup Volkswagen que compta amb les marques Seat i Cupra, rebutja els aranzels compensatoris anunciats per la Unió Europea sobre els cotxes elèctrics xinesos com a fórmula per reforçar la competitivitat de la indústria automobilística europea a llarg termini i treballarà per evitar que aquests aranzels addicionals afectin al preu del Cupra Tavascan, que precisament es fabrica a la Xina.
En un comunicat, Seat s'ha referit així a la decisió de la Comissió Europea d'imposar un aranzel de fins al 38,1% a la importació de vehicles elèctrics, per considerar que la subvenció de les seves bateries perjudica els productors europeus. "Estem treballant activament amb el Grup Volkswagen per minimitzar les possibles conseqüències d'aquesta resolució preliminar per al Cupra Tavascan", assegura Seat.
"Farem tot el possible per evitar que aquests aranzels addicionals afectin al preu del Cupra Tavascan, com a part del nostre compromís amb els clients i socis", afegeix la companyia espanyola.
Seat defensa que "el comerç lliure i just i els mercats oberts són la base de la prosperitat, l'ocupació i el creixement sostenible a tot el món" i que aquest tipus d'aranzels compensatoris "no són adequats" per reforçar la competitivitat de la indústria europea a llarg termini.
A més, Seat argumenta que "el moment en què es dona la decisió de la Comissió Europea és perjudicial per a la feble demanda actual de vehicles elèctrics a Europa" i que "els efectes negatius d'aquesta decisió superen qualsevol potencial benefici per a la indústria automobilística europea".
Seat posa l'accent en la necessitat d'"un entorn normatiu en el qual la indústria del sector de l'automòbil surti reforçada en la transformació cap a la mobilitat elèctrica i la neutralitat climàtica", segons recull EFE.
El Cupra Tavascan és un SUV elèctric que està a punt d'entrar al mercat espanyol, que es vendrà a partir de 52.000 euros i que es produeix en la planta d'Hefei (Xina).