Seat anota una caiguda del 4,4% dels vehicles entregats al tercer trimestre en comparació amb el 2023 i atribueix els motius a l'escenari global incert. El descens ha sigut menys pronunciat, però, que el global del grup Volskwagen (-5,2%). El conseller delegat de Seat i Cupra, Wayne Griffiths, ha admès que els "a causa dels factors macroeconòmics i la inestabilitat global, el futur continua sent incert". Els models elèctrics han registrat el mateix percentatge de descens (-4,4%). En canvi, en l'acumulat dels nou primers mesos de l'any l'automobilística registra un 7,7% més d'entregues que el mateix període de l'any anterior, amb 422.100 vehicles venuts entre gener i setembre.

En un missatge a 'LinkedIn', Griffiths ha anunciat que Cupra ha completat els millors nou primers mesos de la seva història. Entre gener i setembre del 2024, la marca va lliurar 179.100 cotxes, un 5,3% més que en el mateix període del 2023.

Pel que fa a la marca Seat, entre gener i setembre de 2024 les vendes van créixer un 9,6%, fins als 242.900 vehicles lliurats. El model més venut va ser el Seat Ibiza, que enguany celebra el seu 40è aniversari, amb 82.300 lliuraments en el mateix període.

Griffiths ha realçat el treball fet durant els darrers anys "per racionalitzar" l'empresa amb seu a Martorell i "estar preparats per guanyar en un entorn cada cop més competitiu i fluid".

En aquest cas, el comportament de Seat i Cupra en els primers nou mesos de l'any ha sigut significativament més positiu que els del grup propietari, ja que les entregues de Volkswagen han baixat lleugerament entre gener i setembre (-0,4%). El grup automobilístic alemany ha remarcat que el mercat "continua sent desafiant", amb "situació competitiva a la Xina especialment intensa", que explica principalment la caiguda global de les entregues.