La plantilla d'Unicaja segueix sense resposta de Rubiales i demana amb urgència una reunió per restablir la pau laboral que es va perdre fa ja dos anys. Quan fa un mes es va conèixer qui substituiria Manuel Menéndez com a conseller delegat, els principals sindicats del banc van celebrar la notícia i van fer saber al directiu malagueny que necessitaven una trobada imminent on poder exposar els principals problemes que afecten i preocupen els empleats.
Però 30 dies després "seguim sense resposta", revelen des de Comissions Obreres, que dóna un segon avís al nou CEO. El sindicat recorda que a principis d'agost van enviar una carta a Recursos Humans al costat d'altres sindicats (UGT i CSIF) transmetent la seva preocupació per l'"empitjorament" del clima laboral i demandant una reunió.
"Fins ara gairebé tothom estava de vacances i també per això no s'ha produït una resposta, per això reiterarem la petició d'aquesta reunió, perquè ja és setembre i urgeix reprendre la negociació, ja que hi ha temes molt greus pendents que sens dubte s'han de resoldre perquè portin la pau laboral de cara a tardor".
Una opinió que comparteixen des de CESICA, on asseguren que la plantilla "necessita una solució que resolgui la gran quantitat de problemes que acumulen". En aquest sentit, recorden que "el dia a dia dels últims dos anys", des de la fusió amb Liberbank, "ha empitjorat massa" i creuen que ja és el moment "de fer el viatge del retorn a la normalitat".
CESICA també ha instat a RH a iniciar una negociació efectiva, fins i tot ha sol·licitat reunions els dimarts i dijous per intentar trobar solucions d'una manera "més ràpida", expliquen. Alhora han informat la resta de sindicats d'aquest requeriment perquè es puguin adherir a la seva petició.
Des de Suma+T manifesten que també han sol·licitat al nou CEO, Isidro Rubiales, "que s'hi reuneixi per transmetre-li de viva veu quines són les inquietuds i problemes d'Unicaja des que es va produir la integració de Liberbank". Des d'aquell moment, asseguren, "tot el que ha tocat el senyor Menéndez ha funcionat segons els criteris de Liberbank", cosa que es tradueix "en una mala gestió". el sindicat. "A la data seguim pendent d'una resposta, l'esperem amb interès perquè hi ha temes que preocupen tota la plantilla, són molts assumptes pendents i no entenem que s'estigui endarrerint tant".
UGT confia que aquestes crides d'atenció serviran perquè Recursos Humans els citi en els "pròxims dies" perquè la situació laboral és "complexa" després de les mesures aplicades per l'anterior conseller delegat. Entre les seves reivindicacions es troben la reclassificació d'oficines i la corresponent pujada salarial dels empleats, el teletreball o els préstecs hipotecaris dels treballadors.
Cal recordar que el nou model d'oficines implantat per Unicaja (que segmentat les sucursals en empreses, alts patrimonis, hipoteques...) ha fet que alguns dels treballadors hagin de canviar de centre i quan això ha ocorregut, el banc els ha baixat de nivell malgrat que s'havien compromès a no fer-ho, per la qual cosa estan guanyant menys, segons denuncien els sindicats.
Unicaja és el banc que menys paga als seus treballadors, tal com ha quedat recollit al seu informe financer, i per això, la representació laboral també porta mesos demanant a l'entitat que s'assegui a negociar les condicions dels nous llocs creats amb aquest 'model de distribució objectiu', que ha suposat la modificació de la xarxa comercial, però també una millora salarial que els iguali als seus parells.
A més, denuncien la decisió presa amb el teletreball, ja que Unicaja va decidir fulminar-lo el passat 1 de juliol. Així mateix, els treballadors del banc es mostren disconforme amb els seus préstecs hipotecaris, que continuen pujant a la mateixa velocitat que ho fan els tipus d'interès. En aquest sentit, reclamen al banc que limiti la pujada perquè estan pagant més que els mateixos clients.
Cal recordar que centenars de treballadors d'Unicaja ja es van concentrar al principi d'any davant la seu de l'entitat a Màlaga per exigir tant una revisió dels tipus dels préstecs dels empleats com una millora de les condicions laborals. Recentment, els empleats també han criticat la falta de personal a les oficines. A conseqüència de l'ERO algunes sucursals sobreviuen amb molt poc personal per atendre els clients, la qual cosa sobrecarrega de treball els que s'han quedat i els deixa indefensos davant de robatoris.