La cadena d'hotels Sercotel, pertanyent a Lando l'empresa patrimonial de la família Gallardo, ha ingressat 150 milions d'euros en 2024, amb un creixement anual del 20%. L'hotelera, que ha presentat resultats en el marc de la fira Fitur, destaca la progressió registrada pel negoci en els últims tres anys, des de la facturació de 52,4 milions obtinguts el 2021. L'últim any, el creixement s'ha sostingut en el bon acompliment amb què s'ha gestionat una cartera de 85 hotels, repartits entre Espanya i Andorra: 50 sota gestió directa, 25 en règim de franquícia. La cadena opera sota diferents marquis; Sercotel, Kalma, Esentia, Clarion Hotel, Quality i Comfort INN.

"Els resultats de 2024 demostren l'impacte de la nostra aposta pel talent, l'expansió del nostre porfolio i la tecnologia com a pilars fonamentals del nostre creixement. Mentre consolidem la nostra presència en destinacions clau, continuem incorporant eines digitals que ens permeten millorar la nostra eficiència i competitivitat. El 2025, el nostre objectiu és continuar ampliant la nostra cartera d'hotels, enfortint les nostres capacitats internes i oferint experiències que generin valor per als nostres clients," ha destacat José Rodríguez, conseller delegat de Sercotel.

La companyia -amb una imatge de marca renovada des de 2023 i una inversió de 3 milions per a la seva renovació- preveu mantenir el nivell de creixement i expansió en aquest 2025. De tal manera que contempla l'obertura de 6 nous hotels en ubicacions estratègiques com València, Sevilla, Granada, el Prat de Llobregat, Chipiona i un altre destí nacional per anunciar. A més, la companyia treballa per ampliar la seva oferta amb un total de 17 incorporacions, inclosos 8 hotels ja operatius, 6 nous projectes, i 3 establiments que formaran part del seu programa de franquícies. En l'actualitat, la plantilla del grup supera els 900 treballadors.

José Rodríguez, conseller delegat de Sercotel

Aposta per la digitalització

A més, Sercotel es proposa de multiplicar per 2,5 la seva facturació procedent de vendes directes online entre 2025 i 2027, assolint els 38 milions d'euros. Per a això, aquest dijous ha presentat a Fitur un pla de millores digitals. El pla, denominat Sercotel Horizon, se centrarà a atreure nous clients globalment mitjançant l'ús de solucions tecnològiques avançades i l'anàlisi de dades d'última generació, que permetran a la cadena hotelera millorar la seva capacitat de captació i fidelització.

En el marc de la seva nova estratègia digital, Sercotel impulsa un hub d'Innovació per al sector hoteler. El projecte es desenvoluparà juntament amb la consultora tecnològica Seidor. L'objectiu és impulsar la modernització del sector hoteler, combinant l'experiència de Sercotel en la gestió amb el coneixement especialitzat de Seidor en solucions tecnològiques d'última generació. A través d'aquesta col·laboració, es desenvoluparan innovacions que millorin l'experiència del client i optimitzin l'eficiència operativa dels hotels, donant entrada tant a empreses consolidades com a projectes empresarials emergents en el segment de les noves tecnologies, amb idees disruptives.