Després de pràcticament una dècada d'unió entre SEUR i GeoPost arriben canvis per al mític segell d´enviaments postals a tot Espanya. Els canvis encara s'han de tancar i conèixer el detall concret, encara que certes parcel·les amb el segell de SEUR podrien passar a reescriure's amb el nom de GeoPost. El dubte és el quan. Però, de moment, fonts directes a la companyia, aclareixen per a ON ECONOMIA que "l'únic canvi que es farà és un canvi en l'estructura societària de Geopost. La marca comercial SEUR es mantindrà com fins ara i seguirà operant sota aquest nom a Espanya".

A partir d´aquí, hi ha interrogants que no s'han pogut respondre: GeoPost operarà en paral·lel? A quines parcel·les deixa de ser SEUR? Alguns d'aquests objectius no s'han desmentit, però, de moment, no s'avancen a confirmar ni negar la informació que ha pogut tenir aquest diari: "Respecte a aquest tema no tenim res a comentar per ara", sentencien.

Sota el paraigua de la multinacional DPDGroup, on hi ha GeoPost i SEUR, els canvis es focalitzen a unificar a nivell mundial la nomenclatura. El grup GeoPost, societat matriu de SEUR, ha anat agafant diferents terrenys en les darreres dècades. L'any 2014, ja es va quedar amb el 57% de l'operador britànic wnDirect, especialitzat en el servei de transport internacional per al comerç electrònic. L'objectiu és convertir GeoPost a la xarxa de transport més gran a Europa i també quedar-se amb l'ecommerce a gran escala.

GeoPost, d'origen francès

GeoPost és el número u a França i ocupa el segon lloc a Europa al mercat del transport i lliurament de paquets tant al B2B com al B2C. La companyia filial del Grup La Poste de transport urgent, compta amb filials amb molt de prestigi en els seus respectius mercats domèstics, com Chronopost a França i Portugal, Exapag i Pickup Services a França, SEUR a Espanya i DPD als altres països on el Grup és present. GeoPost combina la millor xarxa terrestre europea amb la seva xarxa aèria per donar servei a més de 230 països i territoris a tot el món. Ara, progressivament, les intencions és que aquestes marques quedin integrades, no només SEUR. Per la seva banda, SEUR deixarà un llegat de ser la companyia referent al mercat del transport urgent a Espanya i Portugal, integra tres grans eixos de negoci: internacional, comerç electrònic i logística de valor afegit. SEUR té una estructura composta per 6.300 empleats, més de 1.000 botigues i una flota de 3.500 vehicles per donar servei a més d'1.200.000 clients.

Facturació rècord

Ara, el que s'haurà de veure és quan es fa efectiu el canvi d'imatge, tot i que a efectes legals ja s'ha produït. El grup GeoPost, a través de SEUR i Tipsa, va facturar 1.062 milions d'euros a Espanya el 2022, un 2,5% superior a la del 2021, segons els darrers informes, per mitjà de totes dues marques, es van lliurar l'any passat més de 150 milions de paquets. En concret, SEUR va aconseguir una facturació de 890 milions d'euros el 2022, un 1,7% més que el 2021, i va lliurar al llarg de l'exercici 120 milions de paquets. SEUR i Tipsa compten amb més de 4.000 punts de lliurament a Espanya, dels quals 3.500 són botigues de conveniència i 500 són lockers o taquilles intel·ligents. L'objectiu d'aquests serveis Out Of Home és oferir més flexibilitat i personalització als clients en els seus enviaments, ja que permeten al comprador 'online' triar on rebre'ls i amb gran llibertat d'horaris, inclosos els caps de setmana, on es van realitzar 10 milions de lliuraments durant el 2022.