Sharon Hilgers és una empresària neerlandesa, de 34 anys, que ha fet una gran fortuna amb la joieria si bé, per a ser més precisos, és amb la bijuteria perquè el seu negoci es basa en peces d’acer inoxidable. És fundadora i directora executiva de My Jewellery. La consultora EY la va nomenar emprenedora de l’any el 2022 als Països Baixos i el mensual Quote, l’equivalent neerlandès de Forbes, la situa en la posició 42 dels milionaris de menys de 40 anys del seu país. Ara prepara el desembarcament a Barcelona.
Hilgers acaba de constituir l’empresa My Jewellery España Boutiques, amb seu social en un despatx de la Rambla de Catalunya, per iniciar la seva activitat comercial aquí. Ella apareix com a administradora única. L’empresa barcelonina és filial de MJ Holding BV.
En realitat, My Jewellery va néixer fa més d’una dècada a la ciutat de Den Bosch (Països Baixos) com a taller i botiga online de peces de joieria o bijuteria fetes a mà, dissenyades per la mateixa Sharon Hilgers. Però va ser a partir de 2021, encara amb pandèmia, quan va disparar les vendes i es va expandir per primera vegada cap a altres països: primer a Bèlgica, després a Alemanya, aquest any ha obert una botiga a París i ara s’implantarà a Barcelona.
En quatre anys, la seva empresa ha passat de 100 a prop de 700 empleats en nòmina a la seu central de Den Bosch. En aquests moments compten amb una trentena de botigues físiques. El 2022 va facturar 72,6 milions d’euros, un 40% més que l’exercici anterior. I aquest creixement fulgurant ha convertit Hilgers en un referent empresarial als Països Baixos.
Ha aixecat la seva empresa des de zero. Titulada en Filologia Francesa, mai ha deixat de donar classes de francès tot i liderar una empresa en plena expansió. Des de petita, dissenyava i comercialitzava joies, un hobby que la va conduir a crear My Jewellery.
El negoci es basa en les peces d’acer inoxidable si bé també venen roba, complements i perfums. L’empresa reconeix que no treballen amb metalls com or o plata, sinó amb acer inoxidable, un material barat al qual se li dona un aspecte premium. En el canal online, es poden trobar moltes peces amb un rang de preus entre 20 i 30 euros.
A la premsa neerlandesa s’ha arribat a comparar la filosofia empresarial de My Jewellery amb la de Rituals, el grup de cosmètica fundat per Raymond Closterman, per aquesta imatge premium a partir de materials que no són exclusius. No tenen la mateixa mida –Rituals va facturar l’any passat 1.700 milions d’euros, amb una xarxa de 3.000 punts de venda a tot el món, dels quals 120 a Espanya–, però també comparteixen l’aposta per Barcelona. El 2021, la neerlandesa Rituals va crear un negoci de spas de luxe, amb la marca Mind Oasis, que fins ara només ha obert a cinc ciutats: Amsterdam, Anvers, París, Frankfurt i Barcelona, que es va inaugurar el desembre passat en el número 6 del Passeig de Gràcia.